אבי בלשניקוב מקצץ: התוספת הפרלמנטרית של עובדי כנסת חדשים תעמוד על 50%

עפ"י החלטת בלשניקוב, מנכ"ל הכנסת, במהלך 5 השנים הקרובות יקבלו העובדים תוספת של 10% בכל שנה, עד שיגיעו לתקרת התוספת הפרלמנטרית העומדת על 90%

קיצוץ בתוספת השכר של עובדי הכנסת: לאחרונה הוחל בכנסת בקיצוץ בתוספת הפרלמנטרית שלה זוכים עובדי הכנסת מזה שנים בגובה של 90% משכרם. הקיצוץ יחול על עובדים חדשים שמתקבלים למשכן, שלא יוכלו ליהנות באופן מיידי מתוספת פרלמנטרית של 90% לשכרם אלא ל-50% בלבד בשנה הראשונה ויגיעו ל-90% רק אחרי 5 שנות עבודה.

עד כה, נהנו עובדי הכנסת (בניגוד לעובדי המדינה והשירות הציבורי) לתוספת שכר של 90% משכרם, בכפוף להסכמי עבודה מלפני עשרות שנים. זאת, בדומה לתוספת הנהוגה במשרד מבקר המדינה, שם נהנים העובדים מתוספת ייחודית של 97%, הנקראת תוספת ביקורת.

לפני למעלה משנתיים נחתם הסכם שכר בכנסת על-ידי יו"ר הכנסת דאז, ראובן ריבלין, ויו"ר ועד העובדים של הכנסת, אביגדור רפאלי, על-פיו יקבלו עובדי הכנסת הקיימים תוספת של 7% ובתמורה, כל עובדי הכנסת החדשים ייהנו מתוספת מדורגת שתתפרש על פני 5 שנים. הסכם זה לא מומש בשל התנגדות הלשכה המשפטית של הכנסת לחוקיות ההסכם.

ואולם, ל"גלובס" נודע כי לאחרונה, הורה מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, לקיים את ההסכם כלשונו, כך שעובדי הכנסת החדשים שנקלטו במשכן מתחילת השנה נהנים מתוספת פרלמנטרית של 50% בלבד. על-פי החלטת בלשניקוב, במהלך 5 השנים הקרובות יקבלו העובדים תוספת של 10% בכל שנה, עד שיגיעו לתקרת התוספת הפרלמנטרית העומדת על 90%.

הקיצוץ בתוספת השכר הוא חלק מקיצוצים נרחבים יותר בשכר עובדי הכנסת בשנה וחצי האחרונות. עם כניסתה של יו"ר הכנסת לתפקידה, החליטה דליה איציק לבטל לחברי הנהלת הכנסת את תוספת הניהול שקיבלו בעלות שנתית כוללת של כ-300 אלף שקל וכן קבעה כי שכרו של מזכיר הכנסת החדש, איל ינון, לא יהיה מקביל לשכר שופט מחוזי, כשם שהיה שכר קודמו, אריה האן, שעמד על כ-44 אלף שקל בחודש.

לאור החלטת איציק, מוקבל שכרו של ינון וכן שכרו של מנכ"ל הכנסת לשכר מנכ"לים בשירות המדינה ובנוסף, זוכים השניים לתוספת פרלמנטרית בשיעור של 20%, כך ששכרם ברוטו עומד של 38,175 שקל בחודש. גורמים בכנסת הסבירו כי מן הראוי שמזכיר ומנכ"ל הכנסת יקבלו שכר גבוה יותר מהכפופים להם וכי בכל מקרה השינויים שהנהיגה איציק חסכו אלפי שקלים בסעיפי השכר. בנוסף, לדברי הגורמים, מינויו של בשלניקוב לא היווה תוספת תקציבית לכנסת משום שטרם כניסתו לתפקיד כיהנו 3 סגנים למזכיר הכנסת. בלשניקוב קיבל את התקן של אחד הסגנים שפרש לגמלאות וששכרו היה בדירוג השופטים בשל היותו עו"ד.