עוזני הקדים את מופז: התפטר מתפקידו כמנכ"ל נמל חיפה

עוזני במכתב ששלח לדירקטורים: "משרד התחבורה פוגע בתפקוד חברת הנמל"; מנכ"ל משרד התחבורה: "חבל שלקח לו כל כך הרבה זמן"

מנכ"ל חברת נמל חיפה, עמוס עוזני, הודיע היום (ג') במכתב ששיגר לחברי דירקטוריון החברה על החלטתו לפרוש מתפקידו בסוף חודש אפריל. פרישתו של עוזני באה על רקע חילוקי דעות קשים מול שר התחבורה, שאול מופז, והדרג המקצועי במשרד. באחרונה האשים משרד התחבורה את עוזני בעיכוב מכרז לרכישת מנופים לנמל הכרמל שאמור להיפתח ב-2009. מקורות בנמל ציינו כי עוזני ככל הנראה יתפטר גם מתפקיד יו"ר ועדת המכרזים בנמל.

עוזני מצטרף בכך ליו"ר הנמל הקודם, דוד חרמש, שהתפטר מתפקידו באוקטובר, מספר ימים לפני סיום הקדנציה שלו, על רקע המחלוקות מול משרד התחבורה.

במכתב שנשלח לדירקטורים ציין עוזני מפורשות כי הרקע לפרישתו טמון בהבדלי גישות ניהוליים בינו לבין מופז, והאשים כי משרד התחבורה פוגע בתפקוד הנמל. "הבדלי גישות אלה הובילו לא פעם לפעולות חד צדדיות מצד המשרד הממונה וגם העומד בראשו. פעולות אלה איימו לא פעם לפגוע באופן מהותי בתהליך הרגיש והמורכב שעובר נמל חיפה כיום, בדרך לתחרות בשוק המקומי והאזורי".

בשנתיים האחרונות נקלע עוזני למערכת יחסים עכורה עם שר התחבורה, שאול מופז, ומנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, שפעלו להביא לסיום כהונתו. בעקבות זאת, משרד התחבורה אף הזמין דו"ח ביקורת לבדיקת הליכי הרכש בנמל שלא מצא ליקויים כלשהם.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן מסר בתגובה, כי "אני מברך על התפטרותו של עוזני. חבל שזה לקח לו כל כך הרבה זמן להגיע למסקנה שהוא לא מתאים לשיטות הניהול והיושרה של שר התחבורה, שאול מופז. אם עוזני היה מבין ומטמיע את המסרים שהעברנו לו הוא היה חוסך לנמל ולכלכלה הישראלית עלויות רבות". סיטרמן הוסיף, כי "שיטותיו של עוזני אינן מתאימות לניהול המודרני ושיתוף הפעולה הנדרש בין כל הגורמים על מנת לקדם את נמל חיפה".