רוב העובדים מצפים לעלייה במשכורת: צופים כי שכרם יעלה ב-2008 ב-13% בממוצע

כך עולה מסקר שערכה חברת מנפאואר ישראל * "עובדים משווים שכרם לעובדים מקבילים באותה חברה בחו"ל ועל כן דורשים עלייה בשכרם"

52% מהעובדים מצפים כי שכרם יעלה בשנת 2008 ב-13% בממוצע כך עולה מסקר השכר שערכה חברת מנפאואר ישראל באמצעות מכון המחקר 'מותגים'. הסקר בוצע בקרב 503 מרואיינים בוגרים המהווים מדגם ארצי מייצג.

אחוז גבוה יותר מגילאי 25-44 מצפים להעלאה בשכר בשנת 2008 בהשוואה ליתר המרואיינים. 58% מהמרואיינים שעובדים במשרה מלאה מצפים להעלאה בשכר, לעומת 37% מהעובדים במשרה חלקית. 20% מהמרואיינים העובדים כיום מצפים להעלאה בשכר כל שלושה חודשים עד חצי שנה. 28% מצפים שיעלו את שכרם פעם בשנה ו- 17% מצפים שיעלו את שכרם בתדירות נמוכה יותר.

"התקופה בה אנו מצויים היא תקופה בה יש ביקוש ער לעובדים בכל ענפי המשק בשל צמיחת המשק בשנה האחרונה. עובדים בשוק מודעים למצב זה ועל כן מצפים לעלייה בשכרם לפחות אחת לשנה, בשל הידיעה כי יש להם ביקוש גם מחוץ לארגון בו הם מועסקים." אמרה היום אורנה סגל מנכ"לית מנפאור ישראל.

"בנוסף, בשל הצטמצמות המרחב הגלובאלי גם בהקשר התעסוקתי, קיים ביקוש ער לעובדים ישראלים גם בחו"ל מה שמעלה עוד יותר את הביקוש לעובדים הטובים. בחברות גלובאליות רבות להן שלוחה בישראל עובדים משווים את שכרם ותנאיהם לעובדים בתפקידים מקבילים באותה חברה בחו"ל ועל כן דורשים עלייה בשכרם." הוסיפה סגל.