ישראל ונציבות האיחוד האירופי חתמו על מזכר הבנה ראשון לכינון הסכם תעופה גלובלי

משמעות הדבר היא אפשרות לתוספת מובילים סדירים נוספים על הקווים בין מדינות האיחוד וישראל ואפשרות לעלייה בקיבולת

ישראל ונציבות האיחוד האירופי חתמו היום (ד') על מזכר הבנה ראשון לכינון הסכם תעופה גלובלי אחיד בין הצדדים. משמעות הדבר היא אפשרות לתוספת מובילים סדירים נוספים על הקווים בין מדינות האיחוד וישראל ואפשרות לעלייה בקיבולת.

ההסכם הסופי ייחתם רק בעוד כשנה. עד אז יישארו תקפים ההסכמים הבילטרליים עם מדינות אירופה השונות, המגבילים בדרך כלל את מספר המובילים ומספר המושבים.

משמעות הדבר היא שב-2008-2009 ימשכו ההסדרים הקיימים כיום. לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, החתימה על מזכר ההבנה סוללת את הדרך לנציבות האיחוד האירופי לקבל מנדט ממועצת האיחוד לפתוח במשא ומתן גלובלי, שיוביל להסרת מרבית החסמים הקיימים וליישום מדיניות של שמים פתוחים.

עוד אמר סיטרמן, שנציגי האיחוד האירופי נענו לבקשתו להכניס מספר תיקונים בהסכם, שישמרו על האינטרסים של ישראל ובכללם גם זכויות הטיס של חברות התעופה הישראליות.

יצוין, שהעובדה שהשיחות נמשכות זמן כה רב גוררת אחריה ביקורת לא מעטה, שכן הימשכות השיחות מונעת את התחרות ומונעת כניסתם של מובילים נוספים לשוק ובעצם מקבעת את המצב הקיים.