נחתם ההסכם למכירת פלסטרו השקיה של קיבוץ גבת לג'ון דיר לפי שווי של כ-265 מ' ש'

החברה תשלם לבעלי המניות שלה 13.6 שקל לכל מניה, פרמיה של כ-5% על מחיר המניה הנוכחי בבורסה * פלסטרו החזקות תקבל הלוואה מחברת ג'ון דיר ותמחוק את כל המניות מהמסחר בבורסה

חברת פלסטרו השקייה שבשליטת קיבוץ גבת (75.1%), חתמה אתמול על ההסכם המפורט למכירת מניות החברה לתאגיד האמריקני ג'ון דיר (Deere & Company), לפי שווי של כ-265 מיליון שקל.

כפי שנקבע בסיכום הראשוני בין שתי החברות ביולי 2007, פלסטרו החזקות תקבל הלוואה מחברת ג'ון דיר ותמחוק את כל מניות החברה ממסחר בבורסה של תל-אביב. זאת, לאחר שתשלם לבעלי המניות שלה 13.6 שקל לכל מניה, פרמיה של כ-5% על מחיר המניה הנוכחי בבורסה.

כעת, מתבקש בית משפט מחוזי בישראל לדון בבקשה למתן צו לכינוס אסיפות של כל מחזיקי ניירות הערך של החברה (מניות, אופציות ואג"ח), לצורך אישור תוכנית הסדר.

פלסטרו השקיה נקלעה לקשיים פיננסיים שגררו אי עמידה בקובננטס לבנקים, לאחר שחברות בנות שלה ברחבי העולם דיווחו על קשיים. החבירה לג'ון דיר אמורה לספק לה גב כלכלי, שבעזרתו תוכל לייצב את מצבה הפיננסי ובמקביל להמשיך בתהליך ההתרחבות.

החברה בחרה לפעול בדרך לא מקובלת של כינוס אסיפות מטעם הציבור, לצורך אישור הרכישה הדורש הסכמה של 75% מבעלי המניות. זאת, בניגוד לדרך המקובלת של הצעת רכש מלאה, בה נדרש המציע להסכמת 95% מכלל בעלי המניות.

ג'ון דיר התחייבה להמשיך ולהעסיק את חברי הקיבוץ למשך 15 שנים, אך כל חבר קיבוץ יחתום על חוזה אישי מול ענקית מוצרי החקלאות האמריקנית. קיבוץ גבת מצידו יחדל מלקבל דמי ניהול עבור החברה, אך יפוצה בתשלום שנתי של 1.3 מיליון דולר למשך עשר שנים, על התחייבותו להסכם אי-תחרות.