שיכון ובינוי מרחיבה הפעילות בתחום המים: תקים מתקן להתפלת מים מליחים בגליל בהשקעה של 40 מיליון שקל

המתקן המשותף לחברה הבת כחול ירוק וקיבוץ כפר מסריק יספק עד 8 מיליון מ"ק לשנה למקורות

שיכון ובינוי מקבוצת אריסון השקעות, שבשליטת שרי אריסון, ממשיכה להעמיק פעילותה בתחום התפלת המים.

חברת כחול ירוק, חברה בת של שיכון ובינוי הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם עקרונות עם קיבוץ כפר מסריק להקמה ותפעול של פרויקט להתפלת מים מליחים בהיקף של כ-5 מיליון מ"ק לשנה, עם אופציה להרחבה של המתקן ב-3 מיליון מ"ק נוספים (8 מיליון מ"ק בסה"כ).

המתקן, אשר יוקם בהשקעה של 40 מיליון שקל יוקם ויופעל בשותפות שווה עם קיבוץ כפר מסריק (50% כ"א) שבגליל המערבי, יפיק ויתפיל מים מליחים ממקורות נחלי הנעמן והכורדני בטכנולוגיית האוסמוזה ההפוכה. מי הגלם למתקן יופקו מקידוחים המצויים בשטחי הקיבוץ וישודרגו במסגרת תהליך ההתפלה.

אמיר לוי מנכ"ל כחול ירוק ציין כי, "הפרוייקט הינו כדאי ביותר למשק המים בישראל, ויאפשר ניצול של מים שאינם ראויים לשתיה, בעלות נמוכה באופן משמעותי ביחס לחלופה הקיימת - התפלת מי ים".

לוי הוסיף, "קידום הפרויקט מבוצע בתיאום עם רשות המים, אשר הביעה את נכונותה להבטחת רכישת המים המותפלים על ידי חברת מקורות במחיר ידוע מראש למשך תקופה של 16 שנים. בימים הקרובים צפויה רשות המים לחתום על צו רכישה המסדיר את הנושא"

גיורא מסד, יו"ר ההנהלה הכלכלית של קיבוץ כפר מסריק אמר, כי עם הגידול בכמות מי הקולחים המטופלים באזור המועצה האזורית מטה אשר, אשר מופנים לחקלאות, ניתן להפנות את המים המליחים להתפלה, ועל ידי כך להקל על מצוקת המים השפירים שקיימת באזור הגליל המערבי וחיפה.

חברת כחול ירוק הינה הזרוע האקולוגית של קבוצת שיכון ובינוי והיא פעילה במגוון רחב של פרויקטים בתחום התשתיות, בתחומי מים וביוב, אנרגיה, אקולוגיה, ניהול משקי מים ובשווקים מוניציפאליים.

כחול ירוק היא המפעילה הפרטית הגדולה במשק בנושאי טיהור שפכים מוניציפאליים ובטיוב מי בארות לשתיה, ובעלת זיכיון לניהול משקי מים וביוב בישראל. החברה גם פעילה בתחום האנרגיה באמצעות אחזקתה באתגל שבבעלותה תחנת כוח פרטית באשדוד, ומצויה במגעים להקמת תחנות כוח נוספות.