מתחת לרדאר - גיוסים וחוזים קטנים שנסגרו באחרונה

טהוטי גייסה מיליון דולר, ספטרוטק הרחיבה פעילותה באפריקה, ג'מטקס ביצעה עסקה של 1.2 מיליון אירו ואפליקיור חתמה על חוזה הפצה חדש

1 מיליון דולר גייס הסטארט-אפ טהוטי. במקביל, הודיעה החברה על שינוי במבנה המשקיעים שלה: קרן ההון סיכון פרוסיד ורון לחמן, שהשקיע בה מיומה הראשון, יגדילו את חלקם ויקבלו לידיהם את האחזקות של אליס ונצ'רס, משקיעה קודמת בחברה שחדלה להתקיים.

טהוטי, שהוקמה בחממת הטכניון, גייסה עד היום 6 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים החברה מפתחת פתרונות להתמודדות שרתים עם קצב פעולה של 10 גיגה לדקה ומאפשרת למרכזי מחשוב לספק תגובה מהירה למשתמשי הקצה שלהם. אריה בריש, מנכ"ל החברה, אמר היום כי טהוטי תצא לגיוס הון גדול והשינויים הארגונים במבנה המשקיעים בא בניגוד למצב האופרטיבי של החברה: "החברה החלה במכירות בסוף 2006. יש לנו כ-10 לקוחות שהטמיעו את הטכנולוגיה שלנו בהסכמי OEM. חלקם כבר חזרו ורכשו יותר. נכון שחשבנו שהשוק יקרה מהר יותר אבל נראה ששנת 2008 תהיה מצוינת עבורנו".

3.5 מיליון דולר אמורים לזרום אל קופת חברת ספטרוטק כתוצאה מהרחבת פעילותה באפריקה בזכות שתי עסקאות. החברה, שמפתחת מוצרי מיגון וניהול ציי רכב, תקים בחוף השנהב מרכז לניהול ושליטה על ציי רכב ב-2.5 מיליון דולר. הפרויקט התקבל בהמשך להסכם שיווק עם חברה צרפתית, המשווקת את מערכות ספטרוטק (Benelux). בנוסף, הודיעה ספטרוטק כי חתמה על הסכם עם חברת אבטחה בניגריה, העוסקת בהפצה, להתקנה ומתן שירותי מוקד לציי רכב בכמיליון דולר.

7.5 מיליון שקל משקיע בנק דיסקונט בשדרוג התקשורת בין המנהלים, העובדים והלקוחות. בבנק יצאו לפרויקט שבו שידרגו החברות YCD ו-CTV את מערכות השמע והווידיאו הקיימות בסניפיו. הפתרון של YCD, שמתרכז בתחום המדיה הדיגיטאלית בנקודות המכירה, יאפשר למנהלי הסניפים שליטה בתכנים המועברים הן ללקוחות והן לעובדים, לרבות תכני אווירה, מסרים שיווקיים ותוכנית הדרכה לעובדים. הפרויקט המשותף מהווה הרחבה של שיתוף הפעולה הקיים בין YCD ל-CTV.

1.2 מיליון אירו תקבל חברת הסטארט-אפ ג'מטקס (Jemtex) על מכירת שתי מדפסות שטיחים - עסקה מינואר, שהיא הראשונה שלה ל-2008. לשם הפרופורציה, הזמנה זו מקבילה לסך כל ההכנסות של ג'מטקס בשנת 2007.

ג'מטקס, שנוסדה ב-1995 על ידי דר' מאיר וקסלר ודר' יהושע שיינמן, מעסיקה 21 עובדים והיא מנוהלת על ידי אבי רבי. החברה נשלטת על ידי מיקרודנט של איתן ורטהיימר. בסך הכל גייסה החברה מאז הקמתה כ-25 מיליון דולר, 6 מיליון מהם ממיקרודנט. ג'מטקס עוסקת בפיתוח מדפסות הזרקת דיו עבור יישומים תעשייתיים, בעיקר בתחום הטקסטיל.

3 מיליון שקל תקבל חברת Ex Libris הישראלית בעקבות שני חוזים חדשים להטמעת תוכנת פרימו בספרייה הלאומית הבריטית ובאוניברסיטת אוקלנד מניו זילנד. החוזים החדשים מהווים חוזי המשך לאחר שבגופים הללו כבר מוטמעות תוכנות אחרות של החברה.

Ex Libris הירושלמית עוסקת בפתרונות ניהול של ספריות ומפתחת את תוכנת פרימו, המהווה כלי לאיתור מידע בספריות. החברה גם מפתחת את תוכנת אלף (Aleph) המהווה מעין קטלוג ממוחשב.

פתרונות ניהול הספריות של Ex Libris מוטמעים ב-4000 מוסדות ברחבי העולם, מתוכם, גם בכ-100 מוסדות בארץ. בין המוסדות בהם מוטמעות התוכנות ניתן למצוא את האוניברסיטאות הרווארד, ייל ואוקספורד.

100 אלף אירו - זהו היקף חוזה ההפצה החדש של חברת אבטחת המידע אפליקיור באירופה. ההסכם מצטרף להסכם קודם שחתמה החברה לפני כחודש עם מפיצה שוויצרית בהיקף של כ-200 אלף אירו. בסך כל ההסכמים של אפליקיור באירופה צפויים להניב לחברה בשנת 2008 כ-500 אלף אירו.

אפליקיור שנוסדה ב-2004 על ידי משה בסול ומנוהלת על ידי יעקב שרבן, החלה להיסחר בתל אביב לפני למעלה מחצי שנה. מכירותיה ב-9 החודשים הראשונים של 2007 היו 133 אלף שקל, כך שהחוזים האחרונים מהווים גידול משמעותי עבורה.