למרות ההכחשות: ניוז קורפ במגעים על מיזוג האתר מייספייס עם יאהו

העסקה צפויה לכלול רכישת אחזקה של יותר מ-20% ביאהו בשיתוף חברת פרייבט אקוויטי

תשלובת המדיה ניוז קורפ שבבעלותו של רופרט מרדוק נכנסה לקלחת מאבק ההשתלטות על יאהו, והיא חזרה לנהל מו"מ עם ענקית האינטרנט על שיתוף פעולה אפשרי שיסכל את הצעתה של מיקרוסופט להשתלט על יאהו.

על פי מקור יודע דבר, ניוז קורפ ויאהו מנהלות שיחות על מיזוג אתר הרשת החברתית מייספייס שבבעלות ניוז קורפ ואתרים נוספים עם יאהו, בתמורה לקבלת אחזקה משמעותית ביאהו. זאת, למרות שבשבוע שעבר אמר רופרט מרדוק שהוא "בפירוש לא מתכוון לפרסם הצעה לרכישה של יאהו".

ככל הידוע, העסקה הנדונה לא תגיע לכלל מיזוג מלא. "יאהו ללא ספק בודקת את כל האופציות שלה", אמר בן שכטר, אנליסט אינטרנט ב-UBS. הוא ואחרים עדיין סבורים שמיקרוסופט תעשה את כל מה שצריך כדי לזכות ביאהו, כולל שיפור הצעת ההשתלטות שעומדת על 31 דולר למניה של יאהו במזומן ובמניות מיקרוסופט.

כל החברות הנוגעות בדבר סירבו אתמול להגיב. יאהו וניוז קורפ קיימו בעבר מגעים על מיזוג מייספייס ויאהו, ונראה שהן חידשו אותם על רקע הצעת ההשתלטות שפרסמה מיקרוסופט לפני שבועיים. שני בלוגים, Silicon Alley Insider וטקראנץ', ציטטו מקורות שאמרו כי שתי החברות "מצויות בעיצומם של דיונים מרתוניים".

ככל הידוע, ניוז קורפ מנהלת גם מגעים עם חברות פרייבט אקוויטי כדי למצוא שותפה שתשקיע איתה ביאהו, במטרה להגיע לאחזקה שתעלה על 20% בחברה.

ברית אסטרטגית עם יאהו, על 500 מיליון משתמשיה, הגיונית מבחינת ניוז קורפ, שתקבל קהל אדיר לתכניה, יחד עם שוק גדול פי כמה למפרסמים שלה. בסוף השבוע אמורה להתכנס מועצת המנהלים של יאהו לדיון בעסקה אפשרית.