תע"א חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד הענק ההודי טאטא להקמת חברה משותפת

החברה תעסוק בתחומי הביטחון, התעופה והחלל ותבצע רכש גומלין עבור הפרויקטים של תע"א בהודו

התעשייה האווירית ותאגיד הענק ההודי טאטא (TATA Group) הודיעו היום (א') בתערוכת DEFEXPO למערכות ים ויבשה, המתקיימת בניו דלהי, על חתימת מזכר הבנות שנושאו הקמת חברה משותפת בהודו. החברה תעסוק בתחומי הביטחון, התעופה והחלל ויהיו בה יכולות פיתוח, ייצור ומתן תמיכה טכנית ללקוחות בתחומים רחבים של מערכות ומוצרים כגון טילים, מל"טים, מכ"מים, מערכות לוחמה אלקטרונית ומערכות הומלנד סקיוריטי.

החברה המשותפת תבצע גם פעילות רכש גומלין בעבור הפרויקטים של התע"א בהודו ותסייע לפיתוח יכולות מקומיות, שיתמכו בלקוחות ההודים של התע"א.

מנכ"ל התע"א, יצחק ניסן, אמר לאחר החתימה על מזכר ההבנות כי "המיזם המשותף החדש בין התע"א לטאטא מיישם את האסטרטגיה שלנו להעמקת הקשרים עם התעשייה ההודית. קבוצת טאטא היא אחד התאגידים העסקיים המובילים בהודו. ביחד נוכל להציע מגוון רחב של מוצרים ללקוחות ההודים".

יו"ר TATA Sons, החברה השולטת בתאגיד טאטא, ראטאן נ. טאטא (Ratan N. Tata), אמר כי "אנו מאמינים ששיתוף הפעולה בין טאטא לתע"א ישפיע לטובה על צמיחתה של תעשיית הביטחון בהודו וישלים את היכולות שלנו בתחום".

ההסכם עם TATA נחתם בנוכחות מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס, וראש סיב"ט, יוסי בן חנן.

טאטא הוא אחד התאגידים הגדולים והמוכרים בהודו, וענק תעשייתי בקנה מידה עולמי. לתאגיד 27 חברות בתחומים שונים, כגון מתכת, מנועים, שירותי ייעוץ ועוד.

התאגיד פעיל ביותר מ-85 מדינות ברחבי העולם ומייצא ל-80 מדינות. מחזור המכירות לשנים 2006 ו-2007 עומד על 28.8 מיליארד דולר.

לתע"א אסטרטגיה להרחבת שיתופי פעולה בינלאומיים ולהקמת חברות מקומיות בשווקי היעד העיקריים. התע"א היא אחד הספקים המובילים של מערכות מתקדמות לממשלת הודו. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של שיווק מערכות-על (מערכות המאגדות כמה מערכות מודיעין) בהודו.

הרווח הנקי של התעשייה האווירית בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הסתכם ב-107 מיליון דולר, לעומת 71 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 51%. מכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר, גידול של 20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לאחרונה חתמה התע"א על חוזה בהיקף 600 מיליון דולר, להתקנת מערכות ריגול במטוסי ביון של סינגפור.