הערכות: ההכנסה החודשית של צ'רלטון ממנויים - כ-4.9 מיליון שקל

מספר המנויים שמחוברים לשידורי הספורט של צ'רלטון מוערך ב-130 אלף בתי-אב

הכנסות חברת צ'רלטון, המפעילה את הערוצים ספורט 1 ו-ספורט 2, מסתכמים בכ-4.9 מיליון שקל לחודש בעונת השיא. כך עולה מבדיקת "גלובס". מהנתונים שהגיעו לידי העיתון עולה, כי לחברת הכבלים HOT ולחברת הלוויין yes, המספקות את פלטפורמת השידורים לצ'רלטון (ערוצים 53 ו-54), יש בין 60 ל-70 אלף מנויים לערוצים כל אחת. כלומר, כ-130 אלף בתי-אב בממוצע שמחוברים לערוצים.

צ'רלטון זכאית לנתח של בין 70% ל-80% מההכנסות מכל מנוי. בהתחשב בעובדה שהחברות גובות 50 שקל למנוי, יוצא שהיא מקבלת בממוצע 37.5 שקל על כל אחד מהם. מכאן שאומדן ההכנסות החודשי של צ'רלטון מסתכם בכ-4.9 מיליון שקל.

צ'רלטון מחזיקה בזכויות השידור למשחקים המשניים בליגת העל בכדורגל (משחקים 2-6), עליהם שילמה להתאחדות לכדורגל 130 מיליון שקל ל-5 עונות. כמו כן מחזיקה החברה בזכויות השידור לליגה האנגלית בכדורגל, לגביע האנגלי, לליגה הבלגית בכדורגל, לליגה היוונית בכדורסל, לחלק מזכויות הליגה האיטלקית ובזכויות לשידורי ספורט נוספים.

צ'רלטון גם מחזיקה בזכויות השידור של משחקי יורו 2008 שיערכו בקיץ בשוויץ ואוסטריה (חלק מהחבילה כבר מכרה לערוץ 10), מה שעשוי לבלום את מגמת הקפאת המנויים בעונת השפל בה יש פחות שידורי ספורט בשל פגרת הליגות, ואף לסייע לחברה לגייס מנויים נוספים.

נתון נוסף ומעניין שעולה מבדיקת "גלובס", הוא שצ'רלטון יותר מהכפילה את מספר מנוייה בקרב מנויי הוט במהלך החודשים האחרונים, לעומת חודש מאי 2007 - תחילת הצעת הערוצים למנויי הוט. ממסמך שהגישה HOT לבית המשפט במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, היא חשפה שבאותה תקופה מספר המנויים של צ'רלטון אצלה עמד על 22,900. כיום, פחות משנה אחרי, עומד כאמור מספר המנויים על בין 60 ל-70 אלף.

בצ'רלטון סירבו להגיב לידיעה.