רוסיה עושה מסע קניות לאיגרות חוב ברחבי העולם: קונה גם מפאני מיי ופרדי מק

בכיר במשרד האוצר הרוסי: אין שום בסיס לחשדות כי מניעים פוליטיים יקבעו כיצד הונה של רוסיה יתפרס * משרד האוצר אישר את השקעת הכספים מהקרן השמורה ומקרן הרווחה הלאומית הרוסית

רוסיה תקנה אגרות חוב ברחבי העולם, ובין היתר גם מחברות המשכנתאות האמריקניות פאני מיי ופרדי מק דרך קרנותיה הממשלתיות, כך פרסם משרד האוצר הרוסי היום (ה').

משרד האוצר אישר את השקעת הכספים מהקרן השמורה ומקרן הרווחה הלאומית הרוסית, לקניית 15 איגרות חוב ממשלתיות מארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטריה, קנדה והולנד. בין היתר, כלולות ב"מסע קניות זה" גם איגרות חוב של פאני מיי ופרדי מק, המובילות בתחום זה, כך אמר דובר משרד האוצר הרוסי.

ברשימת הקניות כלולות גם איגרות חוב של חברת דקסיה הצרפתית ומשל חברת נטוורק רייל פיננס הבריטית. פיוטר קאזקויץ', סגן ראש חטיבת הפיננסים הבינלאומית במשרד האוצר הרוסי, אמר כי "אין שום בסיס לחשדות כי מניעים פוליטיים יקבעו כיצד הונה של רוסיה יתפרס".

קרן הייצוב הלאומית הרוסית, שהיקף נכסיה הגיע ל-157 מיליארד דולר, השקיעה חלק מרווחיה במכירות נפט גולמי באיגרות ממשלתיות עם דירוג גבוה. הקרן התפצלה לשתי הקרנות המוזכרות, הקרן השמורה וקרן הרווחה הלאומית בסוף החודש הקודם.