מטוסי חיל האוויר השמידו הלילה את משרדו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה

שר הביטחון ברק: מי שאומר שלא תהיה פעולה קרקעית גדולה ברצועה - מדבר על אחריותו * ארה"ב מצדיקה את פעילות צה"ל בעזה * בשבת לפנות בוקר נהרגו שני לוחמי גבעתי * אבו מאזן: פעילות צה"ל בעזה גרועה מהשואה

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (א') את משרדו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, והרסו את המבנה לחלוטין. הפלשתינים מדווחים כי כלי טיס שיגרו שלושה טילים לעבר הבניין, מהם נפצעו לפחות חמישה בני-אדם. בצה"ל אישרו כי חיל האוויר תקף את לשכתו של הנייה, וכן אתר לייצור אמצעי לחימה.

בחמאס מסרו בתגובה כי מדובר "בחציית כל הקווים האדומים על ידי האוייב הציוני". עד כה, דיווחו הפלשתינים על כ-70 הרוגים במבצע שהחל אתמול במהלך הלילה. בצה"ל טוענים כי מרבית ההרוגים פעילי חמאס והג'יאהד האיסלמי - אולם הפלשתינים טוענים כי מחצית מההרוגים - אזרחים.

אמש דיווחו הפלשתינים על חמישה הרוגים בשתי תקיפות אוויריות של צה"ל ברפיח. גורמים בעזה מסרו שחיל האוויר תקף תחנת משטרה של חמאס וכן מסגד ברפיח. כמו כן, חיל האוויר תקף בצפון רצועת עזה משאית שבה היו 160 רקטות קסאם וכמה מחבלים - וזוהתה פגיעה.

אהוד ברק: מי שאומר שלא תהיה פעולה קרקעית גדולה ברצועה - מדבר על אחריותו

שר הביטחון, אהוד ברק, אומר כי פעולה קרקעית הוא ממשית ומוחשית: "מי שאומר שלא תהיה פעולה קרקעית גדולה ברצועה - מדבר על אחריותו. הפעולה היא ממשית ומוחשית ואנחנו לא נרתעים ממנה".

בראיון לגלי צה"ל הבהיר ברק כי הפעולה הנוכחית בעזה איננה "הפעולה", אך מדגיש כי ישראל לא חוששת מפעולה כזאת: "זו לא הפעולה הקרקעית הגדולה, אבל מי שאומר שלא תהיה פעולה קרקעית גדולה בעזה - מדבר על אחריותו. ישנם שיקולים לגבי קביעת העיתוי המדוייק, שלא ניתן לשתף בהם את הציבור".

בפעולות צה"ל בימים האחרונים ברצועת-עזה נהרגו לפחות 80 פלשתינים. שר הביטחון ברק מציין כי רוב ההרוגים הם מחבלים. במקביל לתקיפות חיל-האוויר, נמשכת כל העת הפעילות הקרקעית הכוללת כוחות חיל-רגלים ושיריון. האם ראשי חמאס על הכוונת?

"זה זמן למעשים ולא לדיבורים"

לאחר שאמש הושמדה כליל לשכתו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, האם משמעות הדבר היא כי ראשו של הנייה הוא הבא בתור? "זה זמן למעשים ולא לדיבורים. רצוי להימנע מהכרזות מיותרות הנותנות מידע חינם לחמאס על כוונות שלנו. מה שיקבע את התוצאה הוא מעשים ולא דיבורים". אמר שר הביטחון.

ברק הדגיש כי מטרת ממשלת ישראל וצה"ל היא ביטחונם של אזרחי המדינה. "כשר הביטחון בממשלת ישראל, תפקידי לדאוג שאזרחי המדינה יחיו בביטחון, ואנו נעשה הכל להשגת מטרה זו".

"המטרות: מיגור ירי הקסאם, החלשת חמאס והתנתקות מוחלטת מהרצועה"

שר הביטחון ציין את מטרות הפעילות הצה"לית מבחינתו. "כאשר יינתן לצה"ל אור ירוק לפעול במלוא כוחו, המטרות תהיינה מיגור ירי הקסאמים, מניעת הברחת אמצעי-לחימה, החלשת שלטון חמאס והגבלתו, ולטווח ארוך - התנתקות מוחלטת מרצועת-עזה".

ברק שלח את תנחומיו למשפחות חיילי גבעתי שנהרגו אתמול בפעילות ברצועה: "אני שולח תנחומים למשפחות החיילים שנהרגו אתמול ויושבים בכאבם. אנחנו מחבקים אותם ומשתתפים באובדנם".

"חמאס אחראי להידרדרות והוא גם יישא בתוצאות"

ברק הבהיר כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך. "דיברתי עם רבים ממנהיגי העולם והעברנו לעולם מסר ברור שישראל לא יכולה ולא מתכוונת לקבל את המצב הזה. התגובה שלנו מתחייבת, ההידרדרות הוא באחריות החמאס שיישא גם בתוצאות". בפנייה לתושבי הרצועה שאינם עוסקים בטרור, אמר שר הביטחון כי "אין לנו דבר נגד אזרחי עזה, אבל האחריות צריכה להיות על כתפי משגרי הרקטות. היינו שמחים להימנע מהתקיפות, אבל אנחנו נפגע בכל מי שמאיים על ביטחוננו".