אולמרט משיב אש: "אין כוונה להפסיק לרגע אחד את הלחימה בארגוני הטרור"

רה"מ התייחס בדבריו לביקורת המושמעת בעולם על פעילות צה"ל ברצועת עזה: "אני שומע טענות וביקורת על זה שאזרחים נפגעים ושישראל מפעילה עוצמה רבה מדי * לא זכור לי ששמעתי מהגורמים שאומרים את זה, שהם טענו שהמצב בדרום בלתי נסבל כאשר אזרחים תושבי ישראל נפגעו"

"אין למדינת ישראל כוונה להפסיק לרגע אחד את הלחימה בארגוני הטרור"- כך אמר הבוקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "אם יש למישהו אשליה לרגע אחד שעל ידי הרחבת טווח הירי הוא יצליח להביא להרפיה בפעולה נגד ארגוני הטרור- יש לו טעות חמורה ביותר", הוסיף.

אולמרט התייחס בדבריו לביקורת המושמעת בעולם על פעילות צה"ל ברצועת עזה ואמר כי "אני שומע טענות וביקורת על זה שאזרחים נפגעים ושישראל מפעילה עוצמה רבה מדי. לא זכור לי ששמעתי מהגורמים שאומרים את זה, שהם טענו שהמצב בדרום בלתי נסבל כאשר אזרחים תושבי ישראל נפגעו. צריך לזכור שמדינת ישראל מגנה על תושביה בדרום הארץ, אין לאף אחד זכות מוסרית להטיף לישראל מוסר ועליה לנקוט את הפעולה הבסיסית - להגן על תושביה נגד הירי, שמשבש את חייהם ועוקר את שמחת חייהם".

ראש הממשלה התייחס גם למשא ומתן עם הפלשתינים שהופסק לפי שעה ואמר שישראל מעוניינת להמשיכו. "כשהחל המשא ומתן הבהרנו שאנו מעוניינים לקיימו, למרות המצב בשטח. אין אדם בעולם שיכחיש שפגיעה בחמאס מהווה עידוד להמשך תהליך השלום עם הגורמים המתונים, עימם אנו מנהלים משא-ומתן", אמר ראש הממשלה, "ברור לנו שההנהגה הפלשתינית, שאנו רוצים להידבר איתה, מבינה את זה היטב".

טרם ישיבת הממשלה אמר שר היבטחון, אהוד ברק כי "כמה נדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב. אין שליפות מהמותן וכל פעולותינו בעזה נעשות בצורה מדודה".

במהלך הישיבה היום האזינו השרים לסקירות ביטחוניות מפי הרמטכ"ל, גבי אשכנזי וראש השב"כ, יובל דיסקין. ביום רביעי הקרוב צפוי אולמרט לכנס את הקבינט המדיני- ביטחוני על מנת לדון בהמשך הפעילות בעקבות ירי הקסאם.