הכל נשאר במשפחה: צדיק בינו העניק לילדיו מניות בחברת האחזקות בינוהון

צדיק בינו העניק לילדיו מניות בחברת האחזקות הפרטית המשפחתית בינוהון. כל אחד משלושת ילדיו של בינו קיבל 15.83% מהמניות ובסך הכל 47.5%, כשצדיק בינו נותר עם 52.5%. דרך בינוהון מחזיק בינו בשליטה בפיבי (דרכה הוא שולט בבנק הבינלאומי) ובפז. כך דיווח הבנק הבינלאומי ביום חמישי בערב.

שווי המניות שהועברו הוא כ-300 מיליון שקל אך ילדי בינו העניקו לאביהם, צדיק בינו, יפוי כוח בלתי חוזר להצביע בשמם ובמקומם, על פי שיקול דעתו הבלעדי. כך שבינו ימשיך לשלוט ביד רמה בחברות שבבעלותו. מקורבי בינו מדגישים כי למהלך זה אין משמעות לגבי הניהול בפועל או השליטה בחברה והוא נועד לצרכי מיסוי בלבד.

שלושת ילדיו של בינו: גיל בינו, הדר בינו שמואלי, ודפנה בינו אור נכנסו בשנים האחרונות לעסקיו. הבכור גיל (39) מוגדר כ"יורש העצר". גיל, בעברו טייס בחיל אוויר, הוא המעורב ביותר בעסקי אביו ואף מכהן כמנכ"ל בינו אחזקות וכדירקטור בבנק הבינלאומי. הדר (33) ודפנה (27) עובדות במטה בינו אחזקות.

בשנים האחרונות מכניסים אילי ההון במשק את בני משפחותיהם לעסקיהם כדי לעבוד עמם. כך אלעד תשובה בקבוצת דלק של יצחק תשובה, ג'ייסון בנה של שרי אריסון שהוא מנכ"ל הקרן המשפחתית, בנותיו של לב לבייב - צביה לבייב אלעזרוב ורותי לבייב יליזרוב בקבוצת אפריקה ישראל, ולאחרונה רונה דנקנר בתו של נוחי דנקנר.