אזהרת רווח חמורה לדניה סיבוס: פרויקט כביש 431 יגרום להפסד של עד 100 מיליון שקל ברבעון

מניית החברה הגיבה בצניחה במסחר בבורסה בת"א * דניה סיבוס בוחנת הנפקת הון להגדלת ההון העצמי * אפריקה ישראל תפקיד אצל דניה סיבוס עד 200 מיליון שקל לתקופה שלא תעלה על שנה

המנכ"ל הבא של של דניה סיבוס , מקבוצת אפריקה ישראל , יצטרך להיכנס לפעילות בחברה בעיתוי לא פשוט. הבוקר (ב') הודיעה החברה כי גידול מהותי באומדן עלויות הביצוע של העבודות הקבלניות בפרויקט כביש 431 יחייב אותה לדווח בדוחות הסיכום של הרבעון הרביעי ושל שנת 2007 כולה על הפסד המוערך בשלב זה בכ-60 עד 100 מיליון שקל

עלויות העבודות בפרוייקט כביש 431 הוערכו בעבר על ידי החברה בכ-1.8 מיליארד שקל. לפי ההודעה הבוקר החברה צפוייה לרשום גידול מהותי בסעיף הוצאות זה.

דניה סיבוס מסרה בנוסף כי בשלב זה מספר הליכים משפטיים שהיא הגישה כנגד המדינה מצויים בראשיתם בקשר לביצוע העבודות הקבלניות בפרויקט ושינויים שנעשו בו. לדעת החברה, אם יתקבלו תביעותיה, הן עשויות להשפיע לטובה על תוצאותיו הכספיות של הפרויקט.

במקביל, הודיעה החברה כי הדירקטוריון קיבל החלטה על גיוס הון לצורך חיזוק והרחבת בסיס ההון העצמי של החברה. צעד נוסף שיאושר על ידי האספה הכללית של בעלי מניות בחברה הוא של הזרמת הון מבעלת השליטה בחברה, אפריקה ישראל. האספה צפויה להתכנס ב-9 באפריל.

לפי המתווה שיובא לאישור האספה, אפריקה תפקיד כספים מעת לעת לחברה. הפיקדונות יהיו לתקופה שלא תעלה על שנה מיום ההפקדה ויישאו ריבית משתנה ביחס לריבית הפריים במשק. הסכום המרבי של סך הפיקדונות שתפקיד אפריקה אצל דניה סיבוס לא יעלה על 200 מיליון שקל.

נדב גרינשפון, יו"ר דניה סיבוס וממלא מקום מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר היום כי "אפריקה עומדת מאחורי החברה ובטוחה שלדניה יש עתיד גדול בתחום התשתיות בארץ ובחול. הזרמת ההון מדגישה את המחויבות הגדולה של אפריקה ישראל כלפי דניה סיבוס".