נדחתה בקשת מפעילת חוף בננה ביץ' לצו ביניים נגד חברת פרויקט אורנים

ביקשה לאסור על פרויקט אורנים לחדול משימוש בצינור ובמבנה בטון שהקימה בחוף * ביהמ"ש: האינטרס האמיתי של המבקשת אינו האינטרס הציבורי אלא אינטרס כספי

נדחתה בקשתה של חברת א.ר.ן (דוקטורי) ניהול ואחזקות, המפעילה של חוף הבננה ביץ' בתל-אביב, למתן צו ביניים כנגד חברת פרויקט אורנים לחדול מעשיית שימוש בצינור ומבנה בטון שהקימה בחוף הים בתל-אביב. הצינור והמבנה משמשים להזרמת מי תהום לים מפרויקט של אורנים להקמת בית מלון ברחוב הירקון.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי האינטרס האמיתי של א.ר.ן אינו האינטרס הציבורי בשמירת החוק אלא אינטרס כספי והפעלת לחץ על אורנים.

א.ר.ן טענה כי הצינור והמבנה הונחו ללא היתר בנייה כדין, וכי קיים חשש שהחלטת עיריית תל-אביב להימנע מהריסתם נגועה בשיקולים פסולים, כיוון שהיא מקבלת תשלום חודשי בגין השימוש שנעשה בצנרת שלה. א.ר.ן ציינה כי הבנייה הבלתי חוקית פוגעת קשות בעסקיה בחוף בננה ביץ'.

אורנים טענה בתגובה כי אין צורך בהיתר בנייה, כיוון שמדובר בעבודות תשתית. לדבריה, מדובר בניסיון של א.ר.ן ליצור עליה לחץ מטעמים כספיים בלבד, למרות נכונותה לפצותה בגין נזקים מפעולות השאיבה.

השופט ד"ר קובי ורדי ציין כי למרות שלא ניתן לשלול את סיכויי העתירה שהגישה א.ר.ן להוציא צו הריסה מינהלי למבנים, לא ניתן לקבוע בשלב זה כי שיקוליה של העירייה שלא לבצע פעולות אכיפה היו בלתי סבירים. עוד קבע כי השופט כי מאזן הנוחות מטה את הכף לדחיית הבקשה לצו ביניים. זאת, כיוון שאם יינתן הצו, יגרמו לאורנים נזקים של מיליוני שקלים כתוצאה מהפסקת עבודות השאיבה, ומאידך אי-מתן הצו יגרום לא.ר.ן לכל היותר נזק הניתן לפיצוי כספי. (עת"מ 1141/08).