אלביט מערכות תשקיע בשדרות מליוני שקלים להרחבת מפעל אלסק לייצור מערכות ראיית לילה

יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות מסר כי כבר בשבועות הקרובים תחל בנייתו של מבנה חדש בשטח של כ- 2300 מ"ר, המיועד לקלוט אנשי הנדסה, פיתוח וייצור

אלביט מערכות מודיעה היום (ב') במסגרת סיור שקיימה הנהלת החברה הבכירה בשדרות, כי תשקיע מליוני שקלים בהרחבת מפעל אלסק (לשעבר אורטק מערכות אבטחה) בשדרות. ההשקעה מיועדת להקמת קווי ייצור חדשים ולקליטת עשרות עובדים נוספים אשר מיועדים לייצור מערכות ראיית לילה מתקדמות לשימוש צה"ל ולקוחות אחרים בעולם.

המוצר העיקרי המיועד לייצור בקו החדש הוא MARS דור מתקדם ביותר של משקפת ראיית לילה, בטכנולוגיה של גלאים לא מקוררים. בזכות תכונותיה הייחודיות מתאימה במיוחד לחייל הבודד למטרות תצפית ולהרכשת מטרות לכוחות חי"ר, כוחות מיוחדים וכדומה.

המשקפת מאופיינת במידות קטנות, במשקל נמוך ובצריכת הספק נמוכה.
משקפת זו נסמכת על הידע והמומחיות שהצטברה בתחום זה בחברת אלאופ שהפכה לספקית מובילה של צבאות מרחבי העולם בתחום זה.

יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות מסר כי כבר בשבועות הקרובים תחל בנייתו של מבנה חדש בשטח של כ- 2300 מ"ר, המיועד לקלוט אנשי הנדסה, פיתוח וייצור. לדברי אקרמן, אלביט מערכות רואה בהשקעה בפיתוח התעשייה בישובי הפריפריה כמו קרית שמונה, כרמיאל ובמיוחד בשדרות - חובה לאומית, למרות הקושי הכרוך בקיום תעשייה באזורים אלו. עם זאת, אמר אקרמן, כי הוא מצפה לשיתוף פעולה של מקבלי ההחלטות במערכת הבטחון.

"MARS מהווה את הדור הבא של משקפות ראיית לילה ידניות מתוחכמות, ופותחה על פי דרישות צה"ל ודרישה הולכת וגוברת לפתרונות מסוג זה בארה"ב ואירופה" הוסיף אקרמן. "אנחנו צופים פוטנציאל של אלפי מערכות ובכוונתנו לייצר אותן בחברת אלביט מערכות אבטחה בשדרות, כדי לספק מקומות עבודה לתושבי העיר ובכך לשרת את האינטרסים הלאומיים הן במענה לצרכים מבצעיים/בטחוניים והן בסיוע לתושבי העיר שדרות".