עו"ד יורם שפטל עתר לבג"ץ: להורות למזוז למשוך את כתב האישום נגד קצב ולהתנצל בפניו

שפטל סבור כי קצב היה נתון לסחיטה מצד אחת המתלוננות, וטוען כי מדבריו של מזוז עצמו עולה כי אין ראיות המאפשרות להאשים את קצב בעבירות מין חמורות * מוקדם יותר היום הוגשה לבג"ץ עתירה של ארגוני הנשים ואיכות השלטון, בבקשה לקיים דיון נוסף בעניין ביטול עסקת הטיעון עם קצב

עו"ד יורם שפטל עתר היום (ב') לבג"ץ כנגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להורות לו למשוך את כתב האישום שהוגש כנגד הנשיא לשעבר, משה קצב, בעקבות עסקת הטיעון עימו, להודיע על סגירת תיק החקירה נגדו ולהתנצל בפניו.

בעתירה טוען עו"ד שפטל כי המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה והתקשורת ניהלו צייד מכשפות תקשורתי נגד קצב, ולנשיא היוצא ייגרם עוול חמור אם יורשע על-פי הודאתו בכתב האישום.

לטענת שפטל, מדבריו של מזוז עצמו עולה כי אין ראיות כלשהן המאפשרות להאשים את קצב בעבירות מין חמורות. שפטל סבור כי קצב היה נתון לסחיטה מצד אחת המתלוננות נגדו.

לדברי שפטל, על-פי הראיות בתיק החקירה קצב היה קורבן לכאורה למעשה סחיטה של א' 1 מבית הנשיא, וזאת כדי להסיט את החקירה נגדה על סחיטה. שפטל אומר כי גם א' 2 ממשרד התיירות ניסתה לסחוט את קצב בתקופת כהונתו כשר התיירות.

לדבריו, למרבה התדהמה, למרות שהתמונה היתה ידועה למזוז כבר ב-2006, הוא הודיע כי החליט לסגור את תיק הסחיטה ופירסם טיוטת כתב אישום כנגד קצב.

שפטל מבקש לבטל את כתב האישום בשל ההגנה מן הצדק, וטוען כי הסדר הטיעון נגוע באי חוקיות - משום שכבר לפני גיבושו היה ברור שאין סיכוי סביר להרשעה בעבירות אינוס לגבי א' 2 ממשרד התיירות.

לדברי שפטל, כתב האישום הוא פיקטיבי, משום שחלק ניכר מהעובדות בתיק מנותקות מהראיות.

נציין כי עו"ד יורם שפטל ייצג בעבר את ג'ון איוון דמיאניוק.

מוקדם יותר היום הוגשה לבג"ץ עתירה של ארגוני הנשים והתנועה לאיכות השלטון, בבקשה לקיים דיון נוסף בעניין ביטול עסקת הטיעון עם קצב. לטענת העותרים, האישום נגד קצב לא כולל את ליבת המעשים הפליליים, ולכן יש לקיים דיון נוסף בעניין.