אספן נדל"ן מקיימת מו"מ לרכישת רשת רהיטים בגרמניה בתמורה לכ-20 מיליון אירו

מדובר בשלושה סניפים של הרשת בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר * מחיר הרכישה משקף תשואה ממוצעת של כ-10% על דמי השכירות נטו המתקבלים במשך כל תקופת השכירות * הנכסים יושכרו לרשת לתקופה בת 15 שנה

חברת אספן נדל"ן מפרסמת היום (ב') כי חברה בת בבעלות מלאה מנהלת
משא ומתן לרכישת שלושה סניפים של רשת רהיטים בעלת פריסה ארצית בגרמניה, בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר בתמורה ל- 20 מיליון אירו (כ- 111 מיליון שקל).

הנכסים יושכרו לרשת לתקופה בת 15 שנה. דמי השכירות השנתיים, נטו, המתקבלים מהשכרת הנכסים, יעמדו על כ-1.72 מיליון אירו (כ- 10 מיליוני שקלים) ויעודכנו מידי שנה בשנה בשיעור של 2%.

מחיר הרכישה (ללא עלויות עסקה) משקף תשואה ממוצעת של כ-10% על
דמי השכירות נטו המתקבלים במשך כל תקופת השכירות (לרבות העלאות ריאליות).
החברה קיבלה בלעדיות לחתימה על הסכם רכישה עד לתאריך 16 במרס, 2008.

השלמת העסקה כפופה בבדיקה משפטית הנדסית ובעריכת בדיקת נאותות (Due Diligence )וכן באישור דירקטוריון ובהשגת מימון.

נזכיר כי בסוף ינואר הודיעה קבוצת אספן כי תרכוש 33% ממניות חנן מור פיתוח בינלאומי, חברה פרטית הנמצאת בשליטת חנן מור הבורסאית לטובת פעילות במזרח אירופה, תמורת 25 מיליון שקל. בנוסף תוכל אספן לממש אופציה התקפה לחצי שנה, להגדיל את האחזקה ל-50% תמורת 25 מיליון שקל נוספים.

וכן נציין כי חברת הנדל"ן אספן בנייה שבשליטת רוני צארום הגישה הצעת רכש למניות החברה הבת (85%) אספן נכסים, במחיר של 5.17 שקלים למניה ובהיקף 12.4 מיליון שקל.

ההצעה משקפת לחברה שווי של כ-83 מיליון שקל, הנמוך בכ-17% משווייה לפי ההון העצמי על פי הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2007 - כ-100 מיליון שקל - וב-6.6% מהמחיר הממוצע של המניה בששת החודשים האחרונים.

אספן בנייה ופיתוח עוסקת בייזום, פיתוח ומכירת פרויקטים בענפי הבנייה והנדל"ן, ושולטת בחברות אספן נכסים ואספן נדל"ן.