גל העזיבות באפריקה ישראל נמשך: סמנכ"ל המשאבים גל מירלה מסיימת את תפקידה

אחרון המודיעים על עזיבת ספינת אפריקה היה עופר קוטלר * מנכ"ל החברה ארז מלצר עזב באופן מפתיע בסוף 2007 * דניה סיבוס נופלת בעקבות אזהרת רווח חמורה

גל העזיבות באפריקה ישראל נמשך. לפני דקות אחדות הודיעה החברה לבורסה כי סמנכ"ל המשאבים של החברה, גל מירלה, הנחשבת למקורבת למנכ"ל הקודם בחברה, ארז מלצר, עוזבת את תפקידה. מירלה מונתה לתפקיד בתחילת שנת 2007 והיא צפוייה לסיים את תפקידה בקבוצה במחצית השנה הנוכחית.

את גל מירלה יחליף גדעון קדוסי. הוא יהיה אחראי על תחום משאבי האנוש בחברה. טרם מינויו, שימש קדוסי כיועץ לאסטרטגיה ולניהול שינויים עבור מספר הנהלות שונות.

אחרון המודיעים על עזיבת ספינת אפריקה היה עופר קוטלר שמכהן כעת כמנכ"ל דניה סיבוס הנמצאת היום בכותרות בשל אזהרת הרווח חמורה אותה פירסמה הבוקר - צפי להפסדים של עד 100 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007. קוטלר עוזב את החברה לשיכון ובינוי של שרי אריסון.

על סיבת עזיבתו של קוטלר את אפריקה היו גורמים בחברה שאמרו ל"גלובס" כי גם ההבנה כי לא יקבל את תפקיד מנכ"ל הקבוצה, עמדה מאחורי ההחלטה לחצות את הכביש. תפקיד מנכ"ל הקבוצה מאוייש כבר חודשיים בהגדרה זמנית על ידי נדב גרינשפון. מלצר עזב/הועזב על רקע חילוקי דעות עם בעל השליטה בחברה, לב לבייב.

משחק הכיסאות החברה החל באוגוסט 2006 אז פרש מנכ"ל אפריקה פיני כהן שהוערך מאוד על ידי לבייב.

באמצע 2007 פרשו אבי נוטה, מנכ"ל אפי אירופה, יעקב בן משה מנכ"ל אסיה פסיפיק בקבוצה וסמנכ"ל הכספים שאול גליקסברג. באחרונה הוזכר גם שמו של מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, יורם קרן, כמועמד לעזוב. דוברו של לבייב הכחיש בזמנו את אפשרות זו.