מיקי ברקוביץ' מכדרר גם בנדל"ן: מקים קרן הון להשקעות במזרח אירופה

ל"גלובס" נודע שברקוביץ' מארגן בימים אלה קבוצת משקיעים לפרויקטים בתחום המגורים, המשרדים והפשרת שטחים חקלאיים במזרח אירופה: "כרגע אני בשלב שבו אני בוחן אפשרויות, אני בקשר עם גופים גדולים ועם גורמים פרטיים מתחום הנדל"ן"

שחקן הכדורסל לשעבר מיקי ברקוביץ' נכנס ליזמות נדל"ן במזרח אירופה ומתארגן להקמת קרן הון. ל"גלובס" נודע שברקוביץ' מארגן בימים אלה קבוצת משקיעים לפרויקטים בתחום המגורים, המשרדים והפשרת שטחים חקלאיים במזרח אירופה. "כרגע אני בשלב שבו אני בוחן אפשרויות, אני בקשר עם גופים גדולים ועם גורמים פרטיים מתחום הנדל"ן", אמר ברקוביץ', "נסעתי לראות אפשרויות ואני מאמין שתוך חודשיים או שלושה נתחיל לפעול בשטח".

מומחים בתחום הנדל"ן העריכו שיזמות באזור בו מתכוון ברקוביץ' להשקיע מצריכה השקעה של 3-10 מיליון אירו ברכישת הקרקע עבור כל פרויקט, והשקעה של 12 מיליון אירו בבניית כל פרויקט. כדי להיכנס לתחום הבנייה בארצות אלה, מעריכים המומחים שיש להקים קבוצה שההון העצמי שלה הוא מעל 10 מיליון אירו ולהשקיע יחד שותף מקומי.

ברקוביץ' סירב לחשוף באילו מדינות הוא מתכוון להתמקד אבל סביר להניח שהוא יפנה להזדמנויות החמות היום בשוק, שקיימות ברומניה ובמולדובה, שמושכות ישראלים רבים בתקופה האחרונה.

"רומניה היא מדינה בת 23 מיליון תושבים ואין שם הרבה בניות חדשות לכל אותם תושבים", הסביר עודד צידון, מנכ"ל חברת התיווך וההשקעות בנדל"ן פורום נדל"ן, "בבוקרשט מתגוררים 4 מיליון תושבים ואין שם כרגע הרבה בנייני משרדים. פועלות שם הרבה חברות בינלאומיות שיש להן נציגויות וצריכות משרדים ומגורים לעובדיהן. הביקוש היום הוא למשרדים חדשים ומפוארים, הרי המשרדים הקיימים הם ישנים, שנבנו עוד בתקופה הקומוניסטית לפני 30-40 שנה ומצבם רעוע.

"בנוסף, מתפתח שם מעמד ביניים שמורכב מכל אותם רואי חשבון, עורכי דין ואקדמאים. אנשים מתחילים להרוויח כסף ודירותיהם, שנבנו לפני 50 שנה, שוות היום 40-50 אלף אירו. הם מוכרים את הדירה הישנה ולוקחים משכנתא. שווי הדירה הישנה פלוס המשכנתא מאפשרים לשפר דיור, לקנות דירה גדולה יותר, או אפילו משרדים".

לדבריו גם בתחום המלונאות יש ביקוש רב שכן בתי המלון בתפוסה מלאה רוב ימות השנה, מתקיימים שם הרבה מאוד כנסים וביקוש גדול ללינה מצד תיירים, ומאחר שלא נבנו מספיק בתי מלון יש שם מחסור, ומשקיעים ישראלים מחפשים קרקעות פנויות לבניית בתי מלון.