קבוצת מד תובעת 29 מיליון שקל בגין נזקים לכבלי תקשורת עקב הנחת צינור הגז הטבעי

התביעה הוגשה נגד חברת החשמל, חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל ומשרד התמ"ת

חברת החשמל, חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל ומשרד התמ"ת נתבעים לשלם כ-29 מיליון שקל לקבוצת מד, הכוללת את החברות: מד-1, אי.סי.1, מדיטרניאן, נאוטילוס (ישראל) ומד-1 כבלי תקשורת תת ימיים. זאת,

בטענה לפגיעה רחבת היקף שגרמו הנתבעות למערכות של כבלי תקשרות אופטיים תת-ימיים במים הטריטוריאליים של ישראל, שהיו בבעלות מלאה של קבוצת מד, במהלך העבודות להנחת צינור הגז להולכת גז טבעי.

קבוצת מד טוענת, באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט, ניר אמודאי ואמיר טבנקין, ממשרד ארדינסט, בן-נתן ושות', כי תשתיות התקשורת המשוכללות שהניחה בהשקעה ניכרת מהוות כיום את השדרה המרכזית לתקשורת הבינלאומית לישראל וממנה, כמו גם רכיב חיוני בשוק התקשרות המקומי.

לטענתה, הנזקים לתשתיות אלו נגרמו כתוצאה מתכנון וביצוע רשלני של עבודות הנחת צינור הגז, שבוצעו על-ידי חברת החשמל, לפי הסכם עם נתיבי הגז הטבעי ומשרד התמ"ת בתוואי בו היו מונחים כבלי התקשורת האופטיים התת-ימיים שלה. זאת, תוך הפרות יסודיות של ההסכם בין קבוצת מד לבין חברת החשמל, שנועד להסדיר את התנאים וההוראות שיחולו על חציית נתיב הכבלים על-ידי צינור הגז במהלך ביצוע הפרויקט.

לדברי קבוצת מד, בניגוד למצגי הנתבעים, התוכנית לחצות את הכבלים היתה לקויה ולא הבטיחה את ההגנה הנדרשת על מערכות הכבלים. לטענתה, התרעותיה בזמן אמת בנוגע לנזקים הכבדים הנגרמים בשל העבודות ובקשותיה שהעבודות יופסקו ותתבצע הערכה מחודשת לגבי אופן ביצוען - לא הועילו. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1262/08).