דיכטר הודיע לפרידמן: לא אקים ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת חיים רמון

זאת למרות המלצת השופט בדימוס ורדי זיילר, חברו של השר פרידמן, להקים ועדה כזו

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, הודיע היום (ג') לשר המשפטים, דניאל פרידמן, כי אין בכוונתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית נוספת בנושא חקירת השר חיים רמון. זאת, למרות המלצת השופט בדימוס ורדי זיילר, חברו של השר פרידמן, להקים ועדה כזו.

שני השרים נפגשו היום (ג'), כאשר פרידמן ביקש את הסכמתו של דיכטר, הממונה על המשטרה, להקמת ועדת בדיקה למחדלי המשטרה. לאחר סבב בדיקות שערכתי בקשר למסמך זיילר, אמר דיכטר לפרידמן, החלטתי לבדוק את השינויים הנוהליים שהוכנסו בנושא האזנות הסתר למשטרה ובממשק בין המשטרה לפרקליטות.

דיכטר אף החליט לבדוק את החלטות מחלקת המשמעת במשטרה, שתבחן את נושא רשלנות המשטרה, כפי שעלה בדו"ח השופט ברנר. "לא מצאתי הצדקה להקמת ועדה נוספת בנוסף לזו שכבר ביצעה את עבודתה", אמר דיכטר וכיוון לבדיקה שערך השופט בדימוס שלום ברנר.

כזכור, המשנה לרה"מ רמון הורשע בביצוע מעשה מגונה בלא הסכמה בחיילת. במהלך המשפט נערכו האזנות סתר לראש לשכת רה"מ, שולה זקן, ובשל תקלה במשטרה ובפרקליטות אלה לא הובאו בזמן אמת לידיעת סניגוריו.

רמון טען שתוצרי ההאזנות הוסתרו ממנו ופגעו בהגנתו, וכי אם היה יודע על התבטאויות שמופיעות בהן, לא היה ממהר לוותר על חסינותו. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מינה את השופט בדימוס ברנר לבדיקת הפרשה, וזה מצא כשלים שונים, אך שלל כוונת זדון מצד גורמי התביעה. הוא קבע כי היתה רק "רשלנות רבתי".

רמון ביקש מהשר פרידמן להקים ועדת חקירה ממלכתית, והשר מינה את השופט זיילר לבדיקת הנושא. האחרון תקף בדו"ח מטעמו את השופט ברנר (על שלא בדק חלק מהטענות) ואת כל הגורמים הממלכתיים שהיו מעורבים בפרשה - בית המשפט המרשיע, המשטרה, הפרקליטות ואפילו הנשיא אורי גורן, שאישר את האזנת הסתר לזקן.