עו"ד יהודה רוה על חוק חפציבה: "חוק פופוליסטי הנובע ממשבר נקודתי, שיגרום נזק לקונים במקום להגן עליהם"

רוה, שליווה את הבנקים במשבר חפציבה, אמר בוועידת הנדל"ן של "גלובס" כי "הקפאת ההליכים בחפציבה היתה טעות קולסאלית שפגעה ברוכשים פעמיים"

עו"ד יהודה רוה, אשר ליווה את הבנקים במשבר חפציבה האחרון, הופיע היום (ד') בוועידת הנדל"ן של "גלובס", ותקף בחריפות את כוונת חברי הכנסת לחוקק את "חוק חפציבה".

לדברי עו"ד רוה, "מדובר בחוק פופוליסטי הנובע ממקרה אחד שהוא תוצאה של משבר נקודתי ייחודי. ידוע כי חוקים ייחודים הם בדרך-כלל מוטים ולא משקפים את הכלל, ובטווח הארוך הוכח כי הם גורמים נזק לאותו ציבור שכוונת המחוקק היתה להגן עליו. 'חוק חפציבה', למשל, מטיל אחריות על הבנקים והופך אותם למעשה לאפטרופטוס של הקונה. זה מתנשא ומעליב. ציבור רוכשי הדירות ועורכי הדין שלהם מספיק מקצועיים ואינטגלנטים לדאוג לעצמם באופן זהיר, מבלי שיתנשאו מעליהם".

עו"ד רוה הוסיף, כי "נזק נוסף בחקיקה הזו הוא שחוק חפציבה מטיל אחריות רק על הבנקים, בעוד שעל כל שאר מוסדות המימון הפרטיים הוא אינו חל. הדבר עלול לדחוף את הקבלנים והיזמים למוסדות מימוניים שהם פחות ממוסדים ואף אינם כפופים לחוק זה ולרגולציה. החוק יביא לנזק רב, ויש להעביר מן העולם את הכוונה לחוקק אותו".

בהתייחס להליך הקפאת ההליכים שננקט בחפציבה אמר עו"ד יהודה רוה: "הליך הקפאת ההליכים היה טעות קולוסאלית - ההליך הנכון היה מינוי מפרק, מאחר שהיה ברור מלכתחילה שאין שום סיכוי להבריא את החברה, והקפאת הליכים מיועדת כדי לתת אפשרות להבריא את החברה. לצערי, בוזבזו 8 חודשים מיותרים שבהם לא אפשרו לבנקים להשלים את סיום ההליך של איכלוס הדירות. מה שיצא מזה הוא שהדיירים נפגעו פעם נוספת. אין לי ספק שלו היו מאפשרים לבנקים לסיים את ההליך - רוב הדיירים היו ישובים היום בדירותיהם המושלמות" סיכם רווה.