"ואניטי פייר": ממשל בוש ניסה להפיל בחשאי את ממשלת חמאס לאחר שהביס את פתח בבחירות בעזה

ממשל בוש מכחיש * הקונגרס גינה הערב ברוב גדול ירי קסאמים לישראל * המגזין טוען כי הניסיון שנכשל, חולל קרבות עקובים מדם בין חמאס לפתח ברצועה

ממשל בוש ניסה להפיל בחשאי את ממשלת חמאס בעזה, לאחר שחמאס הביס את פתח בבחירות ברצועה, ב-2006. הניסיון נכשל, אך חולל קרבות עקובים מדם בין חמאס לפתח ברצועה. כך טוען כתב-העת האמריקני "ואניטי פייר".

במאמר, שיתפרסם בגיליון אפריל של הירחון, נטען כי ממשל בוש גייס את מוחמד דחלאן, לשעבר ראש מערך הביטחון של פתח, לעמוד בראש כוח משימה להפלת החמאס בעקבות הבחירות ואף צייד את הכוח בנשק, אך המבצע לא צלח.

לפי המאמר, שר החוץ, קונדוליסה רייס, וסגן היועץ לביטחון לאומי, אליוט אברמס, יזמו את התכנית ודאגו ליישומה.

לדברי בעל המאמר, אמר לו דחלאן, כי הזהיר את ממשל בוש שפתח לא יוכל להתמודד נגד חמאס בבחירות, שנערכו בינואר 2006. בכל אופן, ניצחון החמאס בבחירות חולל תדהמה בממשל בוש.

דוברי הממשל הכחישו היום (ד') את המאמר ב"וואניטי פייר". סגן דובר משרד החוץ אמר, כי חמאס הוא שיזם את הקרבות עם פתח ברצועה. הירחון טוען, כי המאמר מבוסס על מסמכים מסווגים ועל עדויות של פקידי ממשל לשעבר.

בית-הנבחרים של ארה"ב גינה הלילה, ברוב של 404 קולות מול מתנגד אחד וארבעה נמנעים , את ירי הקאסמים מעזה לעבר מטרות בישראל. החלטת הקונגרס מביעה תמיכה בזכות ישראל להגן על עצמה מפני ירי הטילים לעבר ישובים ישראליים.

שגריר ישראל בוושנגטון, סלי מרידור, הביע הערכה לקונגרס על "תמיכתו האיתנה והחד-משמעית" בזכות ישראל להגנה עצמית וציין, כי ההחלטה נותנת ביטוי מובהק לתמיכה הרחבה של הציבור האמריקני בישראל.