רשות ניירות ערך דורשת מעשרות חברות לדווח על רמת חשיפתן למשבר הסאב-פריים

כך נודע ל"גלובס" * מדובר בעיקר בחברות המושקעות בנדל"ן בארה"ב, אך גם בחברות החשופות למשבר באמצעות השקעות עקיפות

עם פרוץ משבר הסאב-פריים לפני מספר חודשים, רשות ניירות ערך ביצעה מיפוי פנימי של החברות העשויות לכאורה להימצא במצב של חשיפה למשבר ברמות שונות. בעקבות זאת נעשתה פניית לעשרות חברות בדרישה לפרט את רמת החשיפה שלהן. יצויין כי הדיווח של ב.ס.ר פרויקטים היום (ה') לבורסה הינו תוצאה של פניית רשות ניירות ערך לפרט את החשיפה.

ב.ס.ר פרוייקטים, בשליטת נחשון קיויתי וקלמן סופרין, הודיעה על הערכות לגבי ירידות שווי בסדר גודל של כ-3.3 מיליון דולר בפרויקטים של החברה בארה"ב, אשר יבואו לביטוי בדו"חות החברה לשנת 2007. החברה מציינת, כי "ההפחתה הנ"ל נובעת בעיקרה מהשקעות שבוצעו בפרויקטים בגין תכנון, שיווק ופרסום - אשר לא קיבלו ביטוי בהשבחת שווי הקרקעות, עקב ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב".

מדובר בירידות ערך לגבי שני פרויקטים בהם מעורבת החברה בפלורידה, ארה"ב: האחד - בפורט מאיירס, הכולל 2 מגדלי מגורים, מועדון יאכטות ושטחי מסחר. ירידת הערך המוערכת בו היא כ-2.2 מיליון דולר.

הפרויקט השני הוא בסנט פטסבורג, הכולל 2 מגדלי מגורים ו-640 יחידות דיור. ירידת הערך המוערכת בפרויקט זה היא של כ-1.1 מיליון דולר. ברשות סבורים כי דיווח בדבר חשיפה לסאב-פריים היא נחוצה, שכן מדובר במידע העשוי להשפיע על מאזן החברה, והוא מהותי למחזיקי ניירות הערך של החברות.