ההסתדרות מאיימת בצעדים ארגוניים בחברת שיכון עובדים של שרי אריסון

זאת בעקבות הסכם העקרונות למכירת חטיבת "חירות הנדסה ומערכות" של שיכון עובדים לידי חברת אלקטרה * דובר שיכון עובדים: "טובת העובדים וזכויותיהם לא נעלמה מעיננו"

בהסתדרות מאיימים היום בנקיטת צעדים ארגוניים כנגד חברת שיכון עובדים מקבוצת אריסון, זאת בעקבות הסכם העקרונות למכירת חטיבת "חירות הנדסה ומערכות" של שיכון עובדים לידי חברת אלקטרה.

בהסתדרות הביעו היום חשש כי העסקה עם אלקטרה אינה כוללת את 170 העובדים של חטיבת חירות, שעוסקים באינסטלציה, מיזוג אוויר וחשמל. בשיכון עובדים, לעומת זאת, טוענים כי מרבית העובדים ימשיכו לעבוד באלקטרה ואף יזכו להטבות בעקבות המעבר. גורמים בחברה הביעו פליאה על הודעת ההסתדרות, וטענו כי בהסתדרות ידעו ששיכון עובדים הציבה לאלקטרה כתנאי את העסקת מרבית העובדים.

"אנו רואים בחומרה את החלטת החברה למכור את פעילות החטיבה באופן חד צדדי וללא שיתוף העובדים. מכירת החטיבה ללא עובדיה לא באה ולא תבוא בחשבון", אמר היום יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל.

הסכם העקרונות בין שיכון עובדים לאלקטרה מבטיח לשיכון עובדים כ-12 מיליון שקל. בשיכון ובינוי, חברת האם של שיכון עובדים, הסבירו בעבר כי העסקה היא חלק מאסטרטגיה כוללת של מכירת פעילויות שאינן מוגדרות כ"ליבת העסק" של הקבוצה.

דובר שיכון עובדים מסר בתגובה: "טובת העובדים וזכויותיהם לא נעלמה מעיננו. אנו מצויים בהידברות עם ההסתדרות מתחילת התהליך לגבי המהלך כולו. שיכון עובדים שמה לנגד עיניה את טובת העובדים וזכויותיהם ובדעתה לכבד את מלוא זכויות העובדים הנובעות ממכירת פעילות חטיבת חרות.

חשוב להדגיש כי במו"מ בין שיכון עובדים לאלקטרה, הוסכם כי אלקטרה תמשיך ותעסיק חלק ניכר מעובדי חרות, לאחר המכירה. כל העובדים של חטיבת חרות, לרבות העובדים שימשיכו לעבוד בחברת אלקטרה, יקבלו משיכון עובדים את מלוא הטבות הפרישה".