אפריקה ישראל תבנה עוד 10 קומות במגדל המשרדים בתל-אביב

עשר הקומות הנוספות יבואו לידי ביטוי בתוספת שטח של 8,500 מ"ר ברוטו * בימים הקרובים צפוי להינתן היתר הבנייה הרשמי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל-אביב נתנה אישור עקרוני לאפריקה ישראל להוסיף עוד עשר קומות משרדים לבית אפריקה ישראל שברחוב אחד העם. בימים הקרובים צפוי להינתן היתר הבנייה הרשמי.

הבניין, שממוקם במפגש הרחובות רוטשילד-הרצל-אחד העם, מתנשא כיום ל-18 קומות. עשר הקומות הנוספות יבואו לידי ביטוי בתוספת שטח של 8,500 מ"ר ברוטו. את הבנייה יבצע קבלן חיצוני של אפריקה ישראל והצפי הוא שתוך שנה וחודשיים תקבל החברה טופס 4 (טופס איכלוס).

גורמים בענף הנדל"ן העריכו כי עלות בניית הקומות הנוספות תסתכם ב-1,200 דולר למ"ר, כלומר 10 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע שחברות פיננסיות וגופים בינלאומיים כבר הביעו עניין בפני אפריקה ישראל בנוגע לקניית שטחי משרדים או השכרתם לכשתושלם בניית תוספת הקומות.

הבניין, על 18 הקומות הקיימות בו, תוכנן על ידי האדריכל אברהם יסקי, חתן פרס ישראל. עיצובו מקנה לבניין סגנון אדריכלי התואם את הסביבה העסקית היוקרתית של תל אביב. מהבניין, שהוא פרויקט משותף של אפריקה ישראל ומגדל חברה לביטוח, נשקף נוף לים, לשכונת נוה צדק ולנמל יפו.

כיום פועלות בבניין פסגות-אופק ולאומי פיא מקבוצת לאומי, אילנות דיסקונט, חטיבת הכספים של חברת מגדל, סוכנות הביטוח מבטח-סיימון ובעלי מקצועות חופשיים.

לצד בית אפריקה ישראל שוחזר בהליך קפדני בית עקיבא וייס, שנחשב לאחד המבנים החשובים מתקופת תל אביב הקטנה. בקרוב אמור להסתיים הליך שיוקמו ושימורו של בית אליאבזון, גם הוא סמוך לבניין.

מטרת תוספת הקומות בבניין היא לספק מענה לביקושים הגבוהים לשטחי משרדים בתל אביב ולמחסור הגדול בשטחים מסוג זה. גורמים בענף הנדל"ן מדברים לאחרונה על מחסור של 50 אלף מ"ר משרדים להשכרה ולקנייה בתל אביב וברמת גן - מחסור שבטווח המיידי הוא חסר פתרון, מאחר שבנייה חדשה לוקחת זמן. לכן המחירים מאמירים ברמה של 5% לחודש, או ברמה של 60% לשנה.