עונת החורף החלה מאוחר - והרווח הרבעוני של H&O הצטמצם ב-49.5% ל-10.8 מיליון שקל

המכירות ברבעון ירדו ב-1.5% ל-125.6 מיליון שקל * TAG WOMAN, שתיכלל בתוצאות מ-2008, רשמה השנה הפסד של 5.4 מיליון שקל

רשת שיווק האופנה H&O מפרסמת הערב (א') את דו"חותיה הכספיים. מתוצאותיה עולה, כי בשל העובדה שעונת החורף החלה השנה מאוחר, הצטמצם הרווח הרבעוני של H&O ב-49.5% ל-10.8 מיליון שקל. עם זאת, הירידה במחזור המכירות הרבעוני הייתה מינורית - 1.5% בלבד - ל-125.6 מיליון שקל.

בשנת 2007 התוצאות בשורה העליונה אינן מעודדות הרבה יותר; מחזור ההכנסות השנתי גדל בשיעור זעום של כ-0.4% בלבד, ל-457.4 מיליון שקל. עם זאת, הרווח הנקי ב-2007 עלה בשיעור של 13.74% לעומת הרווח המקביל ב-2006, והסתכם ב-10.05 מיליון שקל.

רשת H&O מסיימת את 2007 כשהיא מונה 30 חנויות, רובן המכריע 023) במרכזי פניות פתוחים, והיתר - בקניונים, כחלק מהשינוי האסטרטגי שעברה הרשת, בניסיון למצב את את החנויות ככאלו המציעות חווית קנייה אופנתית ואשר כללה את שינוי שם הרשת מ"המשביר מחסני אופנה".

במהלך הרבעון הרביעי הודיעה H&O כי תשקיע ב-63.25% ממניות TAG WOMAN, העוסקת בהלבשת נשים, תמורת כ-14.5 מיליון שקל. העסקה הושלמה לאחר מועד הדו"חות, ב-15 בינואר, כך שהרשת, הכוללת 27 חנויות, רובן בקניונים, תיכלל בתוצאותיה הכספיות של H&O מ-2008. TAG WOMAN, יצוין, סיימה את השנה בהפסד של 5.4 מיליון שקל.

ביום שבו נודע על סגירת מפעל פולגת טקסטיל, מציינת החברה בדו"חותיה כי "מרבית העובדים בענף, המועסקים בחנויות השונות, משתכרים שכר מינמום או שכר הגבוה במעט משכר המינימום. כתוצאה מכך הענף כולו חשוף לגידול משמעותי בהוצאות המכירה, במידה ושכר המינימום יעלה". עוד מציינת החברה כי גם החובה להפריש לפנסיה עשויה להשפיע עליה; זאת, נוסף על תנודתיות בשערו של הדולר והאפשרות לשינוי דומה בשיעורו של היואן הסיני - כיוון שחלק מהותי ממוצרי החברה מיובא ממדינה זו.

החברה מפעילה שני מועדוני לקוחות - זה של TAG WOMAN, שהוקם אשתקד, וזה המשותף לחברת האשראי כ.א.ל, CAL-H&O, הפועל על פלטפורמת כרטיסי ויזה, דיינרס ומסטרקארד שמשווקת חברת האשראי. החברה מדווחת על כ-266 אלף חברים בשני המועדונים, מהם כ-150 אלף במועדון הלקוחות משולב כרטיס האשראי. הכרטיס מניב לחברה הכנסות משל עצמו בזכות דמי חבר וחידושם הנגבים בו, וב-2007 עמדו ההכנסות ממקור זה על 12.1 מיליון שקל - גידול של 3.6%. היקף מכירות המוצרים על ידי H&O ללקוחות המועדון האמור היוו ב-2006 כ-44.4% מכלל מחזור המכירות של החברה, נמוך יותר מב-2006.