בקשה לייצוגית ב-440 מיליון שקל נגד סלקום: אינה רשאית לגבות תשלום בגין פירוט שיחות

ב-2004 הודיעה סלקום ללקוחות הפרטיים שהיא מתחילה לגבות 4.90 שקלים עבור פירוט השיחות * התובעים: הדבר מנוגד לתנאי הרישיון

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-440 מיליון שקל נגד סלקום, בטענה שהיא גובה בלא סמכות תשלום עבור פירוט השיחות בחשבון הטלפון.

באמצעות עוה"ד גיל רון וחוי בינהורן טוענים התובעים, טל פתאל וחברת יוסי שזר, כי במשך שנים לא נהגה סלקום לחייב את המנויים עבור דפי פירוט השיחות המצורפים לחשבון הטלפון. ואולם, ב-2004 היא הודיעה ללקוחות הפרטיים שהיא מתחילה לגבות 4.90 שקלים עבור שירות פירוט השיחות. בהמשך היא החלה לנהוג כך גם עם הלקוחות העסקיים, מהם היא גובה 3 שקלים.

התובעים טוענים, שסלקום פועלת בניגוד לתנאי הרישיון שניתן לה. "ברישיון מנויים השירותים שבגינם סלקום רשאית לגבות תשלומים מלקוחותיה. פירוט שיחות אינו נמנה על אותם שירותים. הפרת הרישיון מקנה לציבור הלקוחות עילת תביעה בגין הפרת חובה חקוקה", נטען.

לדבריהם, גם לפי הסכם ההתקשרות עם הלקוחות סלקום אינה רשאית להתחיל לחייבם בגין שירות שבעבר ניתן בלא תשלום. "ההסכם קובע כי סלקום רשאית לעדכן את שיעור התעריפים שהיא גובה, על-ידי מתן הודעה ללקוחות שהצטרפו לשירות. ההסכם לא מקנה לה זכות לחייב את ציבור הלקוחות בתשלום חדש", טוענים התובעים. בכך, נטען, סלקום אף מטעה את הלקוחות שסבורים שהיא מוסמכת לגבות כספים עבור השירות. טרם הוגשה תשובה לבקשה. (ת"צ 4018-30-08).