הסכם OEM בין גילת לאיירספאן, המתחרה באלווריון

ההסכם הוא בתחום ה-WiMAX, אליו נכנסה גילת לפני כשנה * מדובר בהסכם ללא בלעדיות

לפני כשנה החלה גילת לוויינים לפעול בתחום ה-WiMAX, טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית בפס רחב. למרות שאחד השמות המזוהים ביותר עם טכנולוגיית ה-WiMAX היא אלווריון (ALVR) הישראלית, בגילת בחרו לחתום על הסכם OEM דווקא עם המתחרה האמריקנית של אלווריון, איירספאן (AIRN).

גילת עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תחנות לוויין זעירות (VSAT) המשמשות לתקשורת, ובמקביל מספקת שירותים נלווים. היום הודיעה איירספאן על ההסכם במסגרתו גילת תפיץ את מוצרי ה-WiMAX שלה ברחבי העולם, ללקוחות גילת הקיימים והחדשים. לפי הודעת החברה, ההסכם יאפשר ללקוחות גילת פתרון מספק שהוא "one stop shop" בתחום הגישה בפס רחב ותקשורת לוויינית. מדובר בהסכם ללא בלעדיות (non-exclusive).

"אנו גאים להיכנס לשותפות עם גילת", אמר נשיא ומנכ"ל איירספאן, אריק סטונסטורם. "ההסכם ירחיב את ערוצי המכירה שלנו, והוא מהווה מצב של Win-Win לשתי החברות ומבליט את הסינרגיה ביניהן". נציין שלאיירספאן יש מרכז פיתוח בישראל, שבו מועסקים למעלה מ-100 עובדים.

גילת, בניהולו של עמירם לוינברג, נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי שוק של 390 מיליון דולר, אחרי שאיבדה אתמול 7.4% מערכה ומנייתה ירדה אל מתחת לרף ה-10 דולר. איירספאן נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 60 מיליון דולר, ואילו שווייה של אלווריון - שגם מנייתה נפלה אתמול בכ-7% - הוא 390 מיליון דולר.

"אנו גאים להיכנס לשותפות עם גילת", אמר נשיא ומנכ"ל איירספאן. "ההסכם ירחיב את ערוצי המכירה שלנו. הוא מיטבי לשתי החברות ומבליט את הסינרגיה ביניהן"