עיכוב נוסף בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים: מסירת גשר המיתרים לזכיינית תידחה מאפריל לספטמבר

המועד המקורי למסירת "גשר קלאטרווה", שעד כה הושקעו בו קרוב ל-250 מיליון שקלים, היה אוגוסט 2007 f הערכות: יידרשו עבודות נוספות לחיזוק

חלק מרכזי נוסף בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים סובל מעיכוב בלוחות הזמנים. ל"גלובס" נודע כי השלמת גשר המיתרים בירושלים, שעליו אמורה לנוע הרכבת הקלה, ומסירתו לזכיינית קבוצת סיטי פס, צפויה להידחות לחודש ספטמבר 2008. כך עולה מההסכם המתוקן שבין סיטי פס למדינה.

מדובר בדחייה נוספת במועד השלמת הגשר, שהושקע בו עד כה סכום עתק של כ-250 מיליון שקל. במסגרת ההסכם המקורי בין הצדדים, אמורה המדינה למסור לסיטי פס את גשר המיתרים כשהוא מוכן ועומד על-פי כל התקנים.

המועד המקורי להשלמת הפרויקט היה אוגוסט 2007 והוא נדחה כבר פעם אחת לתחילת חודש מאי 2008. כאמור על-פי ההסכם החדש יימסר הגשר לזכיין רק בחודש ספטמבר 2008.

גשר מיתרים בירושלים, שתכנן האדריכל הספרדי סנטיאגו קלאטרווה, הוא גשר תלוי, כחלק מפרויקט הרכבת הקלה, שאמורה לפעול עד סוף שנת 2010.

פרויקט גשר המיתרים מנוהל בידי חברת התשתיות העירונית בירושלים מוריה. חברת רמט מבצעת את עבודות הבטון והתשתית בפרויקט וחברת כור מתכת מבצעת את עבודות המתכת של ייצור והקמת הגשר.

ל"גלובס" נודע עוד, כי קיימות מחלוקות נוספות לגבי עמידת הגשר בתקנים. לדברי גורמים המקורבים לפרויקט, יידרשו ככל הנראה עבודות נוספות לחיזוק הגשר בהיקף של מיליוני שקלים נוספים, כדי שניתן יהיה להניח עליו את המסילה.

גורמים בקבוצת סיטי פס טוענים, כי לפני העברת הגשר לקבוצה יצטרכו לבצע בדיקות כדי לוודא שהגשר עומד בכל התקנים והאיכות הנדרשים. לדברי הגורמים, אם יתברר כי יידרשו עלויות נוספות, תידרש המדינה לשאת בהן.

בכירים במשרדי האוצר והתחבורה אישרו בתגובה כי הגשר מתוכנן להימסר לזכיין בספטמבר במקום בסוף אפריל. הבכירים הוסיפו כי לא ידוע להם על בעיה בטיחותית בגשר, וכי מוריה התחייבה שלא תהיה חריגה נוספת בתקציב הפרויקט, והם מצפים שתעמוד בה.