משרד מבקר המדינה בראשות השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס החל באחרונה לבדוק את החלטת חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, למסור ללא מכרז, לקבוצת סולל בונה וגיזוני האיטלקית, את פרויקט הנחת צינור הגז בצפון. כך נודע ל"גלובס". היקפו של הפרויקט נאמד ב-180 מיליון שקל.
משרד המבקר פנה להנהלת נתיבי גז בבקשה לקבל את כל הנימוקים להחלטה שלא לצאת במכרז חדש לביצוע הפרויקט. בדיקת מבקר המדינה החלה בעקבות מספר תלונות, בהן של הקבלן אברהם יצחק, שטענו כי נפלו ליקויים קשים בהחלטת נתג"ז להתקשר עם החברות בלא מכרז.
סולל בונה וגיזוני זכו בשנת 2004 במכרז הראשון להקמת תשתית הולכת הגז הטבעי במשק.
בנתיבי גז החליטו באחרונה לממש את האופציה לפנות אל החברות ולהציע להן את ביצוע הפרויקט גם בצפון הארץ. זאת בלא מכרז. מדובר בקו הולכת הגז הטבעי באורך של 70 ק"מ.
בתלונות שהוגשו למשרד המבקר נטען כי נתיבי גז החליטה לממש את האופציה לפני שבחנה חלופות נוספות ואף נמנעה מלבקש הצעות מחיר מגורמים נוספים על אף שהדבר היה עשוי להוזיל את עלויות הפרויקט.
היועצת המשפטית של נתיבי הגז הטבעי, עו"ד ורדית רז, השיבה לפניית המבקר כי לא נפלו פגמים באישור הפטור ממכרז להתקשרות עם סולל בונה וגיזוני.
ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה, כי אכן התקבלו תלונות בנושא, אך סרבו לפרט מעבר לכך. מנתיבי גז נמסר בתגובה כי "החברה משתפת פעולה, ותמשיך לשתף פעולה עם כל בדיקה של גורם מוסמך"
בתוך כך נודע, כי דירקטוריון נתיבי גז בראשות היו"ר אוהד מראני, הורה על הקמת ועדת הבטיחות לבדיקת חשדות לליקויים בהנחת צנרת הגז באזור המרכז. על פי החשד, המצע לצינור הגז הוטמן שלא כראוי באזור אשקלון, דבר שעשוי להביא לשקיעת הצינור בלפחות שני מקומות.
בראש ועדת הבטיחות שמינה הדירקטוריון צפוי לעמוד אל"מ (במיל') יהושוע (שוקה) הראל, המכהן כדירקטור בחברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.