במשטרה מכחישים את הפרסומים על מעורבות כביכול של הח"כ לשעבר עמרי שרון בפרשת מפעל הפיס

עפ"י החשד, יעקב ברדוגו וגומא חסין ניהלו חברת ייעוץ משותפת, שסייעה בקבלת זיכיונות שיווק להגרלות; שמעון כצנלסון ייחקר בקרוב * הפרשה נוגעת למכרזים שפרסם מפעל הפיס ב-2004 לבחירת משווקים אזוריים

בעוד פרשת מפעל הפיס מסתעפת וגולשת לחשדות לעבירות מין, במשטרה הכחישו היום (א') את הפרסום ב"ידיעות אחרונות" על מעורבות כביכול של הח"כ לשעבר עמרי שרון בפרשה. בימים הקרובים צפוי להיחקר מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, עו"ד יעקב ברדוגו, בחשד לתיווך בשוחד ובחשד להטרדה מינית. כן ייחקר יו"ר הפיס לשעבר, שמעון כצנלסון, בחשד לקבלת שוחד.

ביום ה' האריך סגן נשיא בית משפט השלום בפתח תקוה, השופט אהרן גולדס, את מעצרו של גמליאל ("גומא") חסין (37) בשמונה ימים. הוא חשוד בתיווך בשוחד, סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. "חשוד זה הוא הרוח החיה", ציין גולדס וסירב לשחררו למעצר בית.

מעצרה של חן אורן (30), לשעבר מזכירתם של ברדוגו וגומא, החשודה שסחטה עם גומא את ברדוגו, הוארך עד מחר. היא חשודה גם במעורבות בפרשיית השוחד.

הפרשה נוגעת למכרזים שפרסם מפעל הפיס ב-2004, לבחירת משווקים אזוריים להגרלות שהוא עורך. על-פי החשד, ברדוגו וחסין ניהלו חברת ייעוץ משותפת, שסייעה לאלון אלראי, חיים גולן ורפאל דיין לזכות בזיכיונות השיווק היוקרתיים.

לאחר הזכייה, העבירו שלושת הזוכים צ'קים ובונוסים על מכירותיהם לברדוגו את גומא: כל זכיין שילם 300 אלף שקל וכן 30 אלף שקל מדי חודש במשך שנתיים. המשווקים, ששוחררו בינתיים למעצר בית, אינם מכחישים את העברות הכספים, אך טוענים שמדובר בשכר עבור שירותי ייעוץ.

החשד במשטרה הוא, שהכספים הועברו לחברה שנרשמה על שמה של חסין, אולם היא שימשה חברת קש עבור ברדוגו וגומא. בהמשך הועבר חלק מהכספים לשמעון כצנלסון. למעשה, טוענים במשטרה, ברדוגו וגומא היו שותפים סמויים של הזוכים במכרזי השיווק. זאת, עד שנפלה מחלוקת ביניהם על חלוקת הכספים שקיבלו מהזכיינים.

אחד החשדות שעלה הוא שברדוגו עיכב בידיו כספים וסירב להעבירם לגומא את חלקו בהם. ברדוגו התלונן במשטרה נגד גומא ואורן, וטען כי בעקבות המחלוקת הוא קיבל שיחות טלפון ומסרונים (SMS) מגומא, שאיים עליו שאורן תתלונן נגדו על הטרדה מינית אם לא יעביר את הכספים. אורן טענה מנגד, שברדוגו דרש ממנה לחתום על מסמך שלא ביצע בה כל עבירה.

הדבר היה בתקופה שבין ברדוגו לגומא שרר נתק, כשהאחרון פתח משרד ייעוץ יחד עם אורן. פרקליטה של אורן, עו"ד אלי כהן, טען שמעורבותה בחברה של ברדוגו וגומא היתה שולית והיא היתה רק שכירה, אולם לאחר עימות עם אחד המשווקים, רפאל דיין, היא שינתה גרסה. אורן הודתה ששיקרה ושהחברה היתה רשומה על שמה באופן פיקטיבי.

גם פרקליטיו של גומא, עוה"ד אבי חימי ושלומי הלוי, הכחישו את המיוחס לו. לטענתם, הוא נתן לחוקרים הסברים על השיחות והמסרונים ששלח לברדוגו.

בתוך כך, דירקטוריון מפעל הפיס ביקש ממפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, להאיץ את חקירת הפרשה. מבקשתו עולה כי הפיס לא עודכן בחקירה ובפרטיה והופתע לקרוא עליה בעיתונות. "הפרשה המדוברת פוגעת במפעל הפיס ובעובדיו, שכן כל החשודים אינם עובדי הפיס או שהם עובדים לשעבר", נאמר בפנייה.