רשת רמי לוי סיימה את 2007 עם מכירות של 689 מיליון שקל ורווח נקי של 37 מיליון שקל

רשת חנויות המזון בוחנת הקמת סניפים במזרח ירושלים ; במקביל בוחנת את מסירת הפעלת הסניפים המרוחקים מירושלים לזכיינים

רמי לוי עם הפנים למגזר הערבי: בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה בוחן הקמת סניפים של הרשת במגזר הערבי, בין השאר גם במזרח ירושלים. בכוונת לוי להיכנס לפעילות במגזר זה על-ידי יצירת שיתוף פעולה עם חברה בעלת מוניטין הפועלת במגזר הערבי.

בנוסף, ולאור התפתחות הרשת מחוץ לאזור ירושלים, בוחן לוי את העברת הסניפים המרוחקים מירושלים לידי הפעלה על-ידי זכיינים, בתמורה ל1.5%-2% ממחזור המכירות, בדומה לסניף המופעל על-ידי זכיין בקריית חיים. "אנחנו עושים עכשיו פיילוט לגבי החנות שנמסרה בזיכיון בקריית חיים. במידה ובתוך חצי שנה נראה שזה עובד לפי התוכנית, נמשיך באותה המתכונת והסניפים מחדרה וצפונה יועברו לזכיינים", אומר לוי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה מונה היום 12 סניפים: בירושלים, מעלה אדומים, חבל מודיעין, שער בנימין, מבשרת ציון, קסטינה, בית"ר עלית וקריית חיים. הסניפים בקסטינה ובבית"ר נפתחו בספטמבר 2007, ואילו הסניף בקריית חיים, שהיה למוקד מלחמת המחירים שלוי פתח מול הרשתות הגדולות, נפתח כאמור, על-ידי זכיין בינואר 2008.

במהלך השנה הנוכחית בכוונתו של לוי לפתוח סניפים גם בנתניה, בזכרון יעקב ובנשר; זאת בנוסף, לתוכניות להקמת סניפים נוספים במודיעין ובית-שמש, במהלך 2009.

רשת רמי לוי חתמה את 2007 עם גידול של 10.4% במכירות שהסתכמו ב-689.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי צמח בתקופה זו ב-30% והסתכם ב-51.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 39.4 מיליון שקל ב-2006.

שיעור הרווח התפעולי עמד על 7.4% לעומת שיעור רווח תפעולי של 6.3% בשנת 2006. הרווח הנקי של החברה צמח אף הוא ב-30% והסתכם ב-37 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 28.4 מיליון שקל ב-2006.

בהתאמה לתקני ה-IFRS, עמד הרווח התפעולי ב-2007 על 51.7 מיליון שקל והרווח הנקי על 37.5 מיליון שקל.

לדברי החברה, מקור הגידול במכירות הוא בפתיחת סניפים חדשים, מהרחבת הסניף במודיעין-שילת ומגידול של 3.5% במכירות בחנויות זהות.

חשוב לציין כי הנכסים של 7 מתוך 12 הסניפים המופעלים על-ידי החברה הנם בבעלותה המלאה, ורק 5 מהם בשכירות - נתון התורם לעלויות תפעול נמוכות יותר של הרשת.

את הרבעון הרביעי של 2007 סיימה רשת רמי לוי עם גידול של 31% בהכנסות שהסתכמו ב-204 מיליון שקל, לעומת 155.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. הרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-14 מיליון שקל והיווה 6.9% מהמכירות ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-10.7 מיליון שקל.

במהלך 2007 הקימה הרשת חברה משותפת לה ולקבוצת נטו, תחת השם "ביכורי השקמה" ואשר באמצעותה מתבצעת כל פעילות מחלקת הירקות והפירות הטריים ברשת. "זה מאפשר לנו לקנות את הסחורה הטובה ביותר, במחיר הזול ביותר וחוסך לנו את פער התיווך", אומר לוי.

כזכור, חשף "גלובס" כי פניו של לוי גם לארה"ב, וכי הוא בוחן הקמת רשת סופרמרקטים בארה"ב, בריכוזי אוכלוסייה יהודית, ואף החל במגעים לרכישת סופרמרקטים פרטיים, תוך כוונה לאחדם לרשת. בהתייחס לכך אומר היום לוי כי הנושא "עדיין בבדיקה".

לוי סירב היום להתייחס להשפעתה האפשרית של מלחמת המחירים הניטשת בינו לבין הרשתות הגדולות, על תוצאות הרשת לרבעון הראשון של 2008.

לדבריו, את מחיר ההפסדים של העוף שהיה לסמל מלחמת המחירים ספגו במשותף זכיין הבשר והעופות ברשת (60% מההפסדים) והרשת עצמה (40% מההפסדים).