UBS מחק עוד 19 מיליארד דולר - צפוי לרשום הפסד של 12 מיליארד דולר ברבעון הראשון

יגייס הון ע"י הנפקת זכויות בסך של 15 מיליארד פרנק שוויצרי ; יו"ר הבנק לא יבקש להתמנות לכהונה נוספת ; מנכ"ל UBS: "איננו מעוניינים למכור פוזיציות במחירי חיסול"

הבנק הגדול באירופה מבחינת שווי נכסים, UBS (סימול: UBSN.VX), ממשיך בסדרת המחיקות, שבשנה שעברה הסתכמו ב-18 מיליארד דולר. המחיקות, אשר נבעו מהשקעה בנכסים המגובים בנגזרות משכנתאות הסאב-פריים, יסתכמו ברבעון הראשון בכ-19 מיליארד דולר, ובכך צופה הבנק הפסד רבעוני של כ-12 מיליארד פרנקים שוויצרים (כ-12 מיליארד דולר).

הבנק, אשר מחיקותיו היוו במהלך התקופה האחרונהאחד מהגורמים אשר גררו את השווקים הפיננסיים לתחתית, הודיע שעל מנת להתמודד עם המחיקות בכוונתו לגייס הון. מ-UBS נמסר כי הדבר יתבצע באמצעות הנפקת זכויות בסך של 15 מיליארד פרנק שוויצרי שיתבצע באמצעות 4 חתמים שהינם מוסדות בנקאיים ידועי שם, ללא פירוט. הבנק הודיע במהלך הרבעון הראשון עברו נכסי הבנק שערוך והורדת ערך, כמו גם מכירת חלק מהנכסים המסוכנים. בנוסף, הבנק מתעתד להקים חטיבה חדשה שתחזיק בנכסים נדלניים אמריקניים שאינם נזילים לעת עתה.

"UBS סמוך ובטוח כי הצעדים הללו מספקים על מנת להתמודד באפקטיביות עם החשיפה לנדל"ן ויאפשרו לבנק להתמקד בחיזוק ליבת פעילותו", כך נכתב בהודעת הבנק לתקשורת.

בנוסף נמסר מ-UBS כי יו"ר הבנק, מרסל אספל, לא יבקש להתמנות לתקופת כהונה נוספת באסיפת בעלי המניות שעתידה להתקיים ב-23 באפריל. תחת היו"ר היוצא, צפוי להתמנות פיטר קורר המשמש כיועץ כללי לבנק ההשקעות הגדול באירופה.

מרסל רוהנר, מנכ"ל UBS מסר כי "אנו מאמינים כי הגדלת ההון המתוכננת ויצירת מבנה שמטרתו להפריד בין הנכסים הבעייתיים משאר עסקינו, יאפשרו לנו יצירת ערך משמעותי (על נכסים אלו) בטווח הארוך". רוהנר אף הוסיף , כי " (במהלך הרבעון) הפחתנו את החשיפה לנכסים מסוכנים,יישמנו אמצעים לצמצום עלויות, וחיזקנו את מבנה החברה; עם זאת הסביבה העסקית נותרה קשה ועל אף רצוננו לצמצם את החשיפה, איננו מעוניינים למכור פוזיציות במחירי חיסול".