"מעריב" מתגונן: נתניהו מסתתר מאחורי רעייתו כדי לסכל ביקורת לגיטימית

כך טוען העיתון בכתב ההגנה שהגיש היום לבית משפט השלום בת"א, בתביעת הדיבה שהגישה נגדו שרה נתניהו ; התביעה שהגישה רעייתו של יו"ר הליכוד נגעה לידיעה שכותרתה "הזיכרון הקצר של נתניהו מכה שנית"

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, מסתתר מאחורי גבה של רעייתו "כדי לסכל ביקורת עיתונאית לגיטימית", ונמנע מעימות חזיתי וישיר עם "מעריב". כך טוען העיתון בכתב ההגנה שהגיש היום לבית משפט השלום בתל-אביב, בתביעת הדיבה שהגישה נגדו שרה נתניהו.

התביעה שהגישה רעייתו של יו"ר הליכוד נגעה לידיעה שכותרתה "הזיכרון הקצר של נתניהו מכה שנית", בה נטען כי נתניהו מסר נתונים לא נכונים לגבי שביתת הסטודנטים בעת כהונתו כראש ממשלה; ולידיעה נוספת באותו יום על "החנייה הפרטית של שרה נתניהו", בה נטען כי השב"כ מכחיש את טענת נתניהו, כי קיבלה חניה סמוך לביתה באישורו מסיבות ביטחוניות.

באמצעות עוה"ד צביקה בר-נתן ורקפת פלד ממשרד מ. זליגמן ועו"ד עמית דולב ממשרד שנהר-דולב, טוען כעת מעריב הפרסום הראשון עוסק בנתניהו ולא ברעייתו, ולכן אין לה עילת תביעה. למרות זאת, טוען מעריב, שרה הקדישה מחצית מהתביעה לפרסום זה.

"כדי לאפשר לח"כ נתניהו להציג את טענותיו תוך שהוא משמש 'נוכח-נפקד' ומותיר את ביצוע 'המלחמה' בכלי התקשורת בידה. האם רוחו של ח"כ נתניהו מרחפת מעל תובענה זו כנוכח-נפקד, או שמא הוגשה היא על אפו ועל חמתו", תוהה מעריב.

מכל מקום, טוען העיתון, "קיימת ידיעת ציבורית נרחבת כי 'זכרונו הקצר של נתניהו' משטה בו שוב ושוב, וחדשות לבקרים הוא מתבטא בציבור בהתבטאויות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט", ולכן לא מדובר בלשון הרע, ובכל מקרה נתניהו אינו נהנה מ"שם טוב".

בנוגע לפרסום השני נטען, ששרה נתניהו סירבה להגיב לפרסום ולכן אין לה להלין אלא על עצמה. כן טוען העיתון להגנת אמת בפרסום ולכן שהדברים אינו לשון הרע. "כל תכלית התביעה היא להציב 'תמרור אזהרה' לעיתון השני בגודלו במדינה", נטען.