קופ"ח מכבי מבטלת את תקופות ההמתנה בביטוח המושלם ומוזילה את הפרמיות

בשירותי בריאות כללית מיהרו להודיע היום על ביטול תקופות ההמתנה בכל הקשור להטבות לנשים בהיריון, אולם עבור עולים בשנתם הראשונה בארץ - תישאר תקופת ההמתנה

מכבי שירותי בריאות, קופת החולים השנייה בגודלה אחרי הכללית, שוב מקדימה את יתר הקופות: היום היא הודיעה באופן חסר תקדים על ביטול תקופות האכשרה (המתנה) בביטוחים המשלימים. משמעות הדבר היא שמבוטחי מכבי שאינם הצטרפו היום לביטוחים המשלימים, כמו גם מבוטחי הקופות המתחרות, יוכלו להצטרף לביטוחים של מכבי מבלי להמתין תקופות של שלושה חודשים עד שנתיים לקבלת שורה של הטבות. הדבר עשוי להעניק זריקת עידוד משמעותית לתחרות בין הקופות, לאור העובדה כי שיעור העוברים בין קופה לקופה מינורי מאוד כיום.

עד היום מבוטחי מכבי, כמו גם בקופות אחרות, היו צריכים להמתין בין שנה לשנתיים מהיום בו הצטרפו לביטוח המשלים, עד שהיו זכאים להחזרים עבור השתלות, ניתוחים וטיפולים בחו"ל. כך היה גם לגבי החזרים עבור טיפולי אורתודנטיה לילדים, הפריות חוץ גופיות עבור ילד שלישי ועוד. ביטול תקופת ההמתנה במכבי הוא גורף ונוגע גם לעולים חדשים שיצטרפו אל הקופה.

בנוסף, במכבי הודיעו גם על הפחתה של מחיר הביטוחים המשלימים "מגן זהב" ו"מגן כסף", זאת בעקבות הוראת משרד הבריאות, ומשום שחוק ההסדרים האחרון קבע כי יש להוציא את התרופות שמצילות חיים מן הביטוחים המשלימים. כך למשל, ילד עד גיל 18 שילם עד עתה 13.16 שקל עבור המשלים, ואילו חברים חדשים ישלמו החל מהיום כ-12 שקל בלבד, מבוטח בגיל 40 שילם עד עתה 57.52 שקל ומבוטח חדש ישלם מהיום כ-54 שקל. בכללית, אגב, ילדים משלמים 1.18 שקל בחודש בלבד על המושלם, ואילו במאי הקרוב ישלמו ארבעה שקלים בחודש.

בשירותי בריאות כללית מיהרו להודיע היום על ביטול תקופות ההמתנה בכל הקשור להטבות לנשים בהיריון, אולם עבור עולים בשנתם הראשונה בארץ, חדשים תישאר תקופת המתנה.

זאת לא הפעם הראשונה שמכבי מקדימה את הכללית. כבר לפני למעלה משנה הודיעו במכבי על הענקת טיפולי שיניים בחינם עבור כל הילדים המבוטחים בביטוח המשלים של הקופה, מגיל 0-6. בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי הכללית יישרה קו עם מכבי והחליטה להעניק שירות דומה.

מנכ"ל מכבי, ד"ר אהוד קוקיה, אמר היום: "כל אדם רוצה לדעת כי כאשר יזדקק לשרות הוא ינתן לו באופן מיידי. בטול תקופות ההמתנה יפתח לכל אזרחי המדינה את האפשרות להצטרף למכבי ולבטוחים המשלימים שלנו".