מועצת הכבלים והלוויין יוזמת הקלות בהתנתקות מ-HOT ו-yes: ביטול תוך 14 יום

לפי ההצעה, לקוחות חברות הכבלים והלוויין יהיו רשאים להתנתק מהשירות גם אם הוחל באספקתו ; המועצה לצרכנות תומכת בהצעה

ניסיון למהפכה צרכנית? המועצה לצרכנות תומכת בהצעת מועצת הכבלים והלוויין לאפשר ביטול עסקה על-ידי מנוי של הכבלים או הלוויין תוך 14 יום מביצוע העסקה, ואף דורשת להרחיבה לכל העסקאות, כך נודע ל"גלובס". מדובר בתגובה שהעבירה המועצה לצרכנות במענה לפניית מועצת הכבלים והלוויין, אשר יזמה תיקון לרישיון של HOT ו-yes לפיו מנוי יהיה רשאי לבטל בתוך 14 ימים עסקה, מכל סיבה שהיא.

ההצעה לתיקון החוק נדונה בישיבתה האחרונה של מועצת הכבלים והלוויין שהתקיימה בראשותו של יגאל לוי, מי ששימש כממלא מקום יו"ר המועצה. לוי הודיע אז על כוונה לתקן את רישיונן של חברות הכבלים והלוויין, באופן שמנוי אשר התקשר עימן, בעקבות פנייה יזומה מצידן, יהיה רשאי לבטל את ההתקשרות תוך 14 ימים מכל סיבה שהיא, ובמקרה זה תפסיק החברה לחייב אותו בתשלום החל ממועד הביטול.

לפי ההצעה הנוכחית, לקוחות חברות הכבלים והלוויין יהיו רשאים להתנתק מהשירות גם אם הוחל באספקתו. זאת מאחר שבתחום השידורים, אספקת השירות מתחילה לרוב מיד עם החתימה על הסכם ההתקשרות.

בזמנו נימק לוי את ההצעה בכך ש"בעסקאות מסוג זה קיים חשש שהלקוח נקשר בעסקה, מבלי שיש לו יכולת אמיתית לבדוק את התאמת השירות לצרכיו ואת שאר נסיבות העסקה, ועלול להיוותר כבול בעסקה ארוכת טווח מבלי יכולת ממשית להשתחרר ממנה, אף אם אינו מעוניין יותר בשירות".

כאמור, לפני מספר ימים הודיעה המועצה לצרכנות על תמיכתה בתיקון המוצע. במכתב ששלח ללוי מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הוא הודיע כי "המועצה לצרכנות מברכת על התיקון המוצע, שיש בו כדי לשפר באופן משמעותי את מצבם של הצרכנים".

היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, זאב פרידמן, אמר היום בתגובה לידיעה כי במועצה סבורים שיש להרחיב את הגדרת "עסקה ברוכלות" לכל עסקה שנעשתה באמצעות נציג, בין אם הצרכן יזם אותה ובין אם הנציג: "אנו רוצים שהתיקון יכול על כל העסקאות".

תגובת HOT: "אלו זנבות אחרונים מהחלטות פופוליסטיות שנשמעות טוב ככותרת אך בסופו של דבר יגרמו לכך שהצרכן ייפגע וישלם יותר. מהלך זה יפגע בהטבות ובהנחות שניתנים כיום ללקוחות, והצרכן הוא זה שיישא בנטל המחיר הכספי. בכל מקרה חברת HOT תעביר את התייחסותה לכשתידרש לכך".

ב-yes סירבו להגיב על הידיעה.