אלשיך: לבצע בדק-בית יסודי בלשכת הכנ"ר בת"א בשל סחבת בדיונים ובהחלטות

זאת, בשל אי עמידה בלוחות הזמנים הנקבעים על-ידה לשם מתן תגובות של הכנ"ר לבקשות שונות למתן הוראות

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, סבורה כי יש צורך בבדק בית יסודי בלשכת כונס הנכסים הרשמי בתל-אביב בשל שורה ארוכה של מחדלים, הגורמים לתקלות ו"סחבת" בדיונים ומתן החלטות. זאת, בשל אי עמידה בלוחות הזמנים הנקבעים על-ידה לשם מתן תגובות של הכנ"ר לבקשות שונות למתן הוראות.

במקרה הנדון נתנה אלשיך החלטה ב-20 בדצמבר 2006 בבקשה למתן הוראות בעניינו של מנשה כהן (בפשיטת רגל), לפיה על הכנ"ר בתל-אביב להגיב לבקשה בתוך 30 יום, ואולם התגובה נמסרה באיחור של 3 חודשים. בבקשה נוספת באותו תיק, ביקשה השופטת את תגובתה הכנ"ר בתוך 21 יום מ-29 במאי 2006, אולם התגובה הגיעה רק בסוף מרץ 2008.

אלשיך ציינה כי היא התריעה בעבר על העיכוב במתן תגובות הכנ"ר בתל-אביב, ואף העבירה חלק מהחלטותיה לכונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר. היא הדגישה כי אין זה מתפקידה למצוא את פשר התקלות ופתרונן, אלא זהו תפקיד הממונים - מנהל המחוז, עו"ד יוסף זילביגר, הממונה על פרקליטי הכנ"ר; סגניתו, עו"ד לבונה קורן, ואף כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שחר, הממונה על שניהם. "מצב זה לא יכול להימשך, כאשר ישנם תיקים שהסחבת בתגובות עולה על שנתיים", הדגישה.

השופטת ציינה כי חלק מפרקליטי הכנ"ר עובדים קשה מאוד ועומדים בלוחות הזמנים, אולם נראה שהעומס גדול וייתכן שאינו מתחלק שווה בין הפרקליטים. "אין זה מתקבל על הדעת שישנם פרקליטים העומדים בדרך כלל בלוחות זמנים, וישנם כאלה שלוחות הזמנים שקובע ביהמ"ש הם בעיניהם בגדר המלצה בלבד ולא חובה", ציינה. השופטת הורתה למזכירות להעביר העתק מהחלטתה לכנ"ר, מנהל המחוז וסגניתו. (פש"ר 1400/02).