תיק ני"ע של טאו תשואות מגלם הפסד של 152 מיליון שקל על הנייר

ההפסד מנגזרים גרע 141 מיליון שקל מהשורה התחתונה ברבעון, שהסתיים ברווח של 10 מ' ש' ; יוסי ארד, מנכ"ל החברה שבבעלות אילן בן-דב: "הפכנו החברה מחברת השקעות בני"ע לחברת אחזקות"

חברת טאו תשואות שבשליטת אילן בן דב פירסמה אתמול (ג') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2007. נתוניה הכספיים של טאו, כחברת השקעות, הושפעו כצפוי מהתנודות החריפות בשוק ההון, אשר פגעו בשווי השוק של ניירות הערך המוחזקים על ידי החברה.

הכנסות החברה צמחו ב-45% והסתכמו ב-264.4 מיליון שקל לעומת 182.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006, כאשר לשורת הרווח תרמו בעיקר מימוש אחזקותיה של טאו באי.די.בי פיתוח, אי.די.בי אחזקות, בית ההשקעות גילאון ומניות הכשרת הישוב. בנוסף, לחברה הכנסות מדמי השכירות המשולמים לה בגין אחזקתה בקניון מול הים באילת.

הרווח הנקי של טאו הסתכם בכ-10 מיליון שקל לעומת 92 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. אחד הגורמים העיקריים שפגע בסך הרווח של טאו תשואות, הוא ההפסד ממכשירים נגזרים שגרע 141.2 מיליון שקל מהשורה התחתונה. ההפסדים נובעים מפעילות בנגזרים שבוצעה במטרה להגן על השקעת החברה במניות דסק"ש.

על החברה העיק גם גידול של 278% בהוצאות המימון, מרמה של 29.4 מיליון שקל ב-2006 ל-111.2 מיליון שקל בסוף שנת 2007. הגידול בהוצאות המימון נבע מרכישת הנכס והקרקע של פרויקט הנדל"ן "בניין ליפסטיק" הממוקם בשדרה השלישית בניו-יורק, אליו נכנסה טאו בחודש יולי 2007.

בנוסף סבלה החברה מהפרשי הצמדה וריבית בגין אג"ח שהנפיקה לציבור, ומגידול באשראי לטווח קצר וארוך. כמו כן פגעו בה הפרשי שער אליהם נחפשה בשל פיקדון דולרי שהעמידה לשם הבטחת הלוואה, שנטלה בגין פרויקט "בניין ליפסטיק".

"ההשקעה בניו-יורק מפסידה כסף והיא תמשיך להראות הפסדים לפחות בשני הרבעונים הבאים", אמר היום ל"גלובס" יוסי ארד, מנכ"ל טאו. "אנחנו מתייחסים להשקעה הזו לא כאל נכס מניב אלא כנכס שצפוי להציג בעתיד רווח הון. כבר בנובמבר האחרון השכרנו ארבע קומות חדשות בנכס במחיר גבוה בכ-70% מהמחיר הממוצע שבו הושכרו הדירות האחרות בנכס. אני מאמין שדמי השכירות שם ילכו ויעלו עד התאזנות ותזרים חיובי בפרויקט", הוסיף ארד.

נכון לסוף 2007 שווי השוק של אחזקות טאו גבוה ב-6 מיליון שקל מהסכום שהושקע ברכישתן. עם זאת, נתנה טאו גילוי לתוצאות הטלטלה בשווקים ברבעון הראשון של 2008, כשעל פי הנתונים שפרסמה תיק ני"ע של החברה מגלם הפסד של כ-152 מיליון שקל על הנייר נכון לסוף הרבעון הראשון.

"ירידת הערך של הניירות היא משהו זמני לכן לא חשנו צורך לבצע הפחתות בגינה", אמר ארד. "החברה למעשה שינתה את פניה מחברת השקעות בניירות ערך לחברת אחזקות. החל מהרבעון הראשון של 2008 נתחיל לאחד את תוצאות הפעילות העסקית של סקיילקס, דרבן ואזורים בדו"חות טאו. כמו כן, יירשם רווח הון בגין מכירת הקניון באילת לחברת דלק נדל"ן בסך כ-20 מיליון שקל, רווח בגין מניות נאות מגור בסך כ-10 מיליון שקל, ונכסי נדל"ן שטרם שערכנו יופיעו גם הם בנתוני הרבעון", הוסיף. *