לא בכל פעם מיראביליס: ביהמ"ש אישר למפרק למכור את חברת הסטארט-אפ נוקה TV

עובדי החברה, שהוקמה בידי ספי ויגיסר וזכתה להשקעות מיאיר גולדפינגר ואריק ורדי, דרשו למכור את קניינה הרוחני כדי לכסות חובות שנאמדים ב-1.2 מיליון שקל

סוף עצוב לחברת הסטארט-אפ Knocka.tv. בהמשך לבקשת עובדיה לפני כחודשיים, אישרה היום השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל-אביב למפרק הזמני שמונה לחברה, עו"ד שוקי שועלי, למכור את קניינה הרוחני של החברה. 21 העובדים, שטענו כי חובות החברה מסתכמים בכ-1.2 מיליון שקל, אמרו כי היא חדלת פירעון ודרשו כי ימונה לה מפרק שיפעל למימוש נכסיה.

נוקה TV הוקמה ב-2006 בידי ניר ארליך ואחד ממייסדי מיראביליס שהמציאה את ה-ICQ, ספי ויגיסר, וזכתה להשקעות בהיקף של 3.6 מיליון דולר משני מייסדי מיראביליס האחרים, אריק ורדי (בנו של היזם הסדרתי יוסי ורדי), ויאיר גולדפינגר, כמו גם מאיל הנדל"ן יגאל אהובי, מאילון תירוש, שמכר בעבר את אקסלינק לקומברס טכנולוג'י, מקרן ההון סיכון אוורגרין ומקרן פרטם. יצוין, כי בעלי המניות החליטו שלא להשקיע בחברה כספים נוספים בעקבות מה שהוגדר על-ידי החברה כ"שיקולים ענייניים".

כוונת החברה הייתה להציע שירות טלוויזיה באינטרנט, המשדר תוכן שנוצר על-ידי הגולשים. כל ערוץ בנוקה TV מציע מגוון תוכניות שיצרו גולשים ויוצרים מקצועיים. הרעיון מאחורי המיזם היה להציע תוכן טלוויזיוני שרחוק מהמיינסטרים, באמצעות שיתוף הצופים בבחירת התכנים.

בפנייה לבית המשפט מציין עו"ד שועלי, המפרק הזמני, כי החברה טרם השלימה את פיתוח התוכנה וצריך לאתר משקיע אשר ירכוש את התוכנה וישלים את הפיתוח. בנוסף, טוען שועלי, כי במידה שהתוכנה לא תימכר מיד "ישנו סיכוי רב כי עד למינויו של מפרק קבוע תרד ההשקעה לטמיון ולא ניתן יהיה לממש ולו מקצת מהכספים שהושקעו". הבקשה אושרה, וממועד פרסום ההזמנה יהיו לרוכשים פונטציאליים 14 יום להעביר הצעות. מעניין לציין, כי מניות החברה מוחזקות על-ידי חברת I See U מדלאוור, ששמה מזכיר את ICQ (I Seek You). *