אקורדים צורמים בחברת Music Pump; היזם תובע את קרן אבולושן שהשקיעה בו: "אתה מחריב את החברה"

לטענת מנכ"ל Music Pump, אמיר גבע, מנכ"ל קרן אבולושן רם פרומן מעוניין לפרק את החברה, לאחר שלא נענתה דרישתו להעביר את מרכז הפעילות לישראל ; פרומן בתגובה: זו תביעת סרק של מייסד שסרח והודח

כמעט בכל שיחה עם יזם או קרן הון סיכון, אפשר לשמוע - באופן ישיר או בין השורות - על היחסים העכורים. על כך שלא תמיד הצדדים רואים דברים עין בעין ולמעשה, יש כאן בעיה אינהרנטית שכן האינטרסים של היזמים שונים מאלה של הקרנות.

ואולם, נראה שבסיפור הנוכחי מדובר במקרה קיצוני במיוחד של עכירות היחסים. הכביסה המלוכלכת יצאה החוצה ובגדול. שלשום הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו מניעה זמני כנגד קיומה של ישיבת דירקטוריון בחברת מיוזיק פאמפ (Music Pump), בעקבות בקשה שהגישו החברה ומייסדה, אמיר גבע, המיוצגים על-ידי עו"ד עופר צור ואלי כהן ממשרד גורניצקי ושות', כנגד המשקיעים בחברה - רם פרומן מקרן ההון סיכון אבולושן (Evolution) ורפי מוסרי, אחד היזמים.

קרן אבולושן גייסה כ-20 מיליון דולר בשנת 2007 והיא עובדת בסכומי השקעה קטנים של עד 1.5 מיליון דולר בכל חברה. הקרן ביצעה מספר השקעות, בין השאר בחברות WhiteSmoke, Etherwaves, SendM, Typemock וכמובן MusicPump.

מיוזיק פאמפ היא חברת סטארט-אפ שהוקמה בשנת 2005 בהונג-קונג ומפתחת נגני אודיו מוטענים מראש בתוכן מוזיקלי, מה שמאפשר להם לתפקד כהתקני תוכן לכל דבר. החברה פועלת גם באמצעות חברה-בת בארה"ב (MP USA). השליטה בחברה מתחלקת בין גבע עצמו (26%), קרן אבולושן (17%), ומוסרי (26%), שמכהן גם כמנכ"ל משותף בחברה לצד גבע.

הסכסוך בין המייסד למשקיעים גלש לפסים כמעט אלימים - כך עולה מהתביעה - על רקע חילוקי דעות בנוגע לשימוש בכספי החברה. לטענת גבע, ניסה פרומן להעביר את הניהול הפיננסי של החברה לישראל.

כדי לבצע זאת, מתוארת בעתירה השתלשלות, כמעט קונספירטיבית, של תהליכים שהתבצעו בחברה בחודשים האחרונים, שמטרתם השתלטות עליה ועל חשבונותיה. אלו כללו, לכאורה, כוונה להדחתו של גבע מהחברה, פיטורי עובדים והקפאת חשבונות החברה בבנקים זרים. מוסרי, שהיה שותף לגבע בהקמת החברה, הצטרף לדרישות פרומן.

בעתירה מתואר כי כאשר התנגד גבע להחלטה להעביר את הפעילות הפיננסית לישראל ולמנות סמנכ"ל כספים מקומי "או אז החל פרומן, בשם יתר המשיבים כמובן, בהשתוללות משולחת רסן וחסרת מעצורים, כשהוא חורת על דגלו להחריב את קבוצת Music Pump", כותבת החברה לבית המשפט.

בבקשה שהוגשה מצורף גם אימייל ששלח כביכול פרומן לגבע ובו כתב: "הבעיה היא שאני מרגיש שאתה מבין רק כוח ואתה באופן שגוי חושב שאני חלש. מעולם לא היית מעורב במלחמות כאלה, ואתה לא מדמיין למה אנחנו מסוגלים. אני מתערב שאחרי שתרגיש את הכאב אתה תרצה לחזור למו"מ, אבל זה יהיה מאוחר מדי.

"הנזק כבר ייעשה, כולל לחברה. זו קריאה אחרונה עבורך לחזור לעצמך. קלטתי היום בשיחה שאתה מציק לי בכוונה כדי שאשתמש בכוח".

"תביעת סרק"

בעתירה מבקש גבע לעצור את אסיפת הדירקטוריון שיועדה לשלשום והייתה, לדבריו, מיועדת לפיטורי עובדים, וכן להימנע ממעשים נוספים אשר לטענתו יפגעו במעמדו בחברה.

פרומן אומר בתגובה ל"גלובס": "מדובר בתביעת סרק מלאה בטענות חסרות שחר של אחד ממייסדי החברה שסרח והודח, וכעת תובע את נקמתו ממני ומהמייסד השני - שהלך איתו יד ביד עד שהתגלו מעשיו של גבע.

"כל זאת במטרה להפוך את עצמו לקורבן. במסגרת התביעה הוצאו דברים שלי מהקשרם ובאופן מניפולטיבי נהפכה על פיה כוונתם המקורית. המכתב שצוטט היה מכתב שקורא למר גבע לחזור לעצמו ולמצוא דרך לשתף פעולה. כמו דברים רבים אחרים, גם כאן מוציא גבע דברים מהקשרם והופך את משמעות המכתב על פיו. נגיב לטענותיו בבית המשפט".