לאומי ביקש מהאוצר רישיון לייעוץ פנסיוני לאחר שסיים את העברת הבעלות על קופות הגמל לעובדים

קופות הגמל של עובדי הבנק הועברו לרשות העובדים ; בנק לאומי נערך לתחילת מתן הייעוץ הפנסיוני בסניפיו עוד במהלך 2008

בנק לאומי פנה לאחרונה לאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר בבקשה לקבל רישיון לייעוץ פנסיוני, זאת לאחר שסיים את העברת הבעלות על קופות הגמל של עובדי הבנק לרשות העובדים. לאומי, בניהולה של גליה מאור, נערך לתחילת מתן הייעוץ הפנסיוני בסניפיו עוד במהלך 2008. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסם אתמול הבנק. על פי ההערכות, הבנק צפוי להיכנס לייעוץ פנסיוני בקיץ הקרוב.

נכון להיום מחזיקים ארבעה בנקים ברישיון ייעוץ פנסיוני: אגוד, מזרחי-טפחות, הבינלאומי ודיסקונט. לעומת זאת שני הבנקים הגדולים לאומי ופועלים, שהוטלו עליהם מגבלות נוספות מעבר לאלו שהוטלו על הבנקים הבינוניים-קטנים לאחר כניסתם לייעוץ, טרם נכנסו לתחום החדש עבורם.

לאומי נמצא כעת בתהליך התאמת מערכת הייעוץ הממוחשבת בהתאם לחקיקה החדשה של האוצר בחודשים האחרונים, ששינתה משמעותית את אופי השוק הפנסיוני. את היערכות הבנק מוביל ראש אגף השקעות וייעוץ פנסיוני, דני כהן, שקודם לאחרונה לדרגת סגן ראש החטיבה הבנקאית, ואביבית קליין, ראש ענף ייעוץ פנסיוני בחטיבה.

הצעד של לאומי, במסגרתו פתר את סוגיית הבעלות על קופות העובדים - פתרון שהתעכב זה זמן - נעשה ימים ספורים לאחר שבנק הפועלים השלים את מכירת קופות הגמל שהיו ברשותו ובראשן גדיש. בפועלים ציפו גם להשלמת מכירת הקופות של בנק מסד ובנק יהב (עסקה שהושלמה אמש), הנמנים עם קבוצת הפועלים. רק לאחר מכן יוכל הפועלים להיכנס לייעוץ פנסיוני.