שערו של היציג של הדולר נקבע בעלייה של 0.28% ל-3.554 שקלים; בשבועיים האחרונים התחזק ב-5%

על רקע התערבותו של בנק ישראל במסחר חל גידול במארס של 15% בהיקף המסחר במט"ח ; שערו היציג של האירו נקבע בעלייה של 0.31% ל-5.564 שקלים ; איזי-פורקס: גוברות ההערכות כי ברננקי יסתפק בהורדת ריבית של 0.25%

הדולר שמר היום על התחזוקותו ביחס למטבע המקומי וזאת עד לקביעת שערו היציג בעלייה של 0.28% לרמה של 3.554 שקלים. נציין כי היחלשותו של השקל ביחס לשטר הירוק התנהלה היום על רקע פרסומו אמש של הדו"ח לשנת 2007 של בנק ישראל, בו הודיע הבנק כי יוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2008 ל-3.2%.

בנוסף, התפרסמו היום נתונים על היקף מסחר המט"ח אשר שופכים אור לגבי השפעת התערבותו של בנק ישראל במסחר במט"ח, אשר במסגרתה רוכש הבנק המרכזי מידי יום דולרים להגדלת הרזרבות שלו.

היקף המסחר הכולל במט"ח בחודש מארס הגיע לרמה גבוהה של 109.7 מיליארד דולר לעומת 95.2 מיליארד דולר בלבד בחודש פברואר, גידול של 15.23% בחודש אחד. מזה, 46 מיליארד דולר היו בעסקאות מזומן, ובהמשך לכך נציין כי בשבועיים האחרונים מאז הודעתו של פישר על התערבותו בשוק המט"ח, התחזק הדולר בכ-5% ביחס לשקל.

בזירה המקומית - בהמשך למהלכיו האחרונים ,ציין היום הנגיד פישר בפני וועדת הכלכלה של הכנסת, כי בנק ישראל ימשיך במדיניות ריבית שמטרתה העיקרית היא שמירה על יציבות המחירים. פישר אמר: "מורגש שינוי באווירה בשווקים הפיננסיים בארה"ב". לדבריו, מיום התערבותו של ה'פד' מתחילים להרגיש בשינוי.

בכך מתחזקות ההערכות בשוק המקומי כי הורדת ריבית נוספת בארה"ב במהלך חודש אפריל, תגרור אחריה הורדת ריבית על ידי בנק ישראל.

בזירה הגלובלית - נאומו של ברננקי מאוחר יותר היום (ד') על התחזית הכלכלית בפני הועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס, צפוי להוות אירוע משמעותי. כך ציינו היום ב-TRIFX, שכן הסוחרים ירצו להעריך את הסיכון כלפי מטה לכלכלה. השיפור המפתיע שנרשם לאחרונה בסקר מנהלי הרכש שיקגו ובמדד ISM ייצור, העלו את התקווה שניתן להימנע ממיתון משמעותי. אם ברננקי ירגיע את הסוחרים המודאגים בנאומו, התיאבון לסיכונים יתגבר ויגרום לעלייה בהיקף המסחר במט"ח.

שערו של הדולר נקבע בעלייה של 0.28% לרמה של 3.554 שקלים. שער האירו נקבע בעלייה של 0.31% ל-5.564 שקלים.

סקירת Easy Forex: גוברות ההערכות כי ברננקי יסתפק בהורדת ריבית של 0.25%

השקל נחלש גם אמש מול הדולר האמריקני. אתמול אמר הנגיד פישר כי הצמיחה בארץ עלולה לרדת ל-2% ברבעון הרביעי והוריד את תחזיות הצמיחה של המשק הישראלי ב-2008 ל-3.2%. עוד הדגיש פישר כי לא מדובר במיתון, אלא בהאטה בלבד. כמו כן פישר רמז בדבריו על האפשרות להורדת ריבית נוספת על השקל. תחזיות עגמומיות אלה בנוסף לתחזיות אבטלה גוברות שלחו את מרבית הסוחרים למכירתו של השקל כנגד הדולר האמריקני.

בזירה העולמית התחזק אתמול הדולר מול מרבית המטבעות העיקריים מולם הוא נסחר, וזאת כתגובה לפרסומים כלכליים מאכזבים מרחבי הגלובוס ונתונים כלכליים מעודדים על המשק האמריקני. נתון מדד מנהלי הרכש היה מעל התחזיות המוקדמות והפיח זיק של תקווה בקרב המשקיעים כי יש אור בקצה המנהרה.

בעקבות הנתונים החיוביים מארה"ב גברו ההערכות כי ה'פד' יסתפק בהורדת ריבית בשיעור של 0.25% ב-30 לחודש. החוזים מתמחרים נכון להיום הורדת ריבית של 0.5% בסיכוי של 32% לעומת סיכוי של 45% שתומחר אמש.

היום אמור להתפרסם דו"ח האבטלה המקדים ה-ADP שעשוי לתת רמז ראשון לנתון התעסוקה החשוב שאמור להתפרסם ביום שישי. מחירי הסחורות ירדו אמש בצורה חדה על רקע התחזקותו של הדולר. הערכות מדברות על כך כי חולשתו המתמשכת של הדולר גרמה לקרנות רבות להזרים דולרים לשוק הסחורות ואלה גרמו לנסיקה מוגזמת של מחירי הסחורות. כעת, כאשר הדולר רושם התאוששות מסוימת, מחירי הסחורות יורדים למחיריהם הריאליים בעקבות זרימת כסף החוצה משוק הסחורות.

פינוטק: הלחץ על הדולר ימשך כל עוד תהיה כלכלת ארה"ב בסכנת מיתון

המסחר בצמד דולר-שקל מתנהל ביציבות עם השפעה כפולה על השטר הישראלי, מצד אחד העליות בבורסה מחזקות את השקל ומנגד הדולר חוזר להתחזק בזירה הגלובלית. השפעה כפולה זו מביאה ליציבות לפחות בטווח הקצר. מתחילת שנת 2008 רשם השקל התחזקות של 9% אל מול הדולר, יש להניח כי הלחץ על הדולר ימשך כל עוד הכלכלה הגדולה בסכנה של כניסה למיתון.