ג. יפית - מה השווי שלך? ההערכות הן שלפרסומאית מחזור שנתי של 3 מיליון דולר רק ממשרד הפרסום

כספומן ממגזין G מאפשר הצצה לדף החשבון מעריכה כי לפרסומאית 12 מיליון דולר הכנסה שנתית מכלל עסקיה ; מבחינה נדל"נית שתי דירות בכיכר המדינה מוערכות בכמיליון דולר

בחודשים האחרונים יפית גרינברג, או ג. יפית כמו שהיא מוכרת בציבור, לא נחה לרגע. בסיבוב העסקי האחרון שלה, לפני כמה שבועות, היא התעניינה ברכישת מניות באחת מזכייניות ערוץ 2 - רשת או קשת, עסקאות שבסופו של דבר לא יצאו אל הפועל. האם העסקה הזאת הייתה עושה טוב לעסקיה?

משרד הפרסום: בתחילת דרכה המקצועית, הייתה גרינברג זו שהביאה לעולם את כתבות התדמית שפורסמו בעיתונות המודפסת. היא הצליחה, ואף הקימה לה מתחרים - הידוע שבהם הוא חיליק שיאון, החתום על מודעות דומות בשם הפיקטיבי גד בירון - אולם את ההתקדמות המשמעותית עשתה עם המעבר לטלוויזיה באמצע שנות ה-90. השיטה הייתה פשוטה: רכישת כמות גדולה של זמן אוויר בזול, וחלוקתה ללקוחות קטנים עם תקציבים נמוכים יחסית. על-פי הערכות התשלום בעבור התשדיר וזמן האוויר נע בין 30 ל-40 אלף דולר.

השילוב של ההפקה הזולה, על-פי הערכות בתעשייה לא יותר מ-5,000 דולר, עם מחירי זמן האוויר המוזלים, הפכו את גרינברג לאטרקטיבית ללקוחות ולרווחית מאוד. גורמים בשוק הפרסום מעריכים כי בעוד משרד פרסום מרוויח מכל קמפיין כ-7% מסך-כל תקציב, אצל גרינברג הרווח זינק עד לכ- 30%.

"היקף הפעילות השנתי של משרד הפרסום - כולל המשרד הנישתי ג. קיד - הוא כ-3 מיליון דולר לשנה", מעריך מנכ"ל יפעת בקרת תקשורת, נתי יעקובי. "אבל ההערכה הזו מתייחסת רק לחלק קטן מהיקף העבודה של ג. יפית, שכיום גם מרימה קמפיינים בעבור משרדים אחרים".

לקוחות חיצוניים: כיום, מרבית הקמפיינים של גרינברג הם קמפיינים חיצוניים שמוזמנים ממנה על-ידי משרדי פרסום גדולים שחולשים על תקציבי ענק. חלקים מסוימים מהתקציב, בדרך כלל בהיקף שנע סביב המיליון שקל, מועברים לג. יפית לצורך קידום מוצר או מבצע ספציפי. נכונות המשרדים הללו להעביר לה את הקמפיינים, נובעת מההערכה שגרינברג נהנית ממוניטין של ברת-סמכא בענייני צרכנות בקרב שכבות סוציו-אקנומיות מסוימות. בתעשייה מעריכים שגרינברג מקבלת תקציבים חיצוניים בהיקף של כמיליון דולר בחודש.

עסקים נוספים: פעילותה של גרינברג בתחום הפרסום מגובה על-ידי פעילות ענפה בתחומים לווייניים. קבוצת התקשורת שלה (שבה שותף גם בנה, איל) מחזיקה כמחצית מהבעלות על G מדיה גרופ - קבוצה הכוללת, בין השאר, חברות שיווק, רכש מדיה, אינטראקטיב, מיתוג ויחסי ציבור. לפני שנים אחדות מכרה גרינברג שליש מאתר הקניות Get it במחיר ששיקף שווי של 2 מיליון דולר. בנוסף יש לה שלל יוזמות עסקיות הכוללות, למשל, תוכנית להקמת סניפים של רשת המסעדות אווזי בחו"ל.

נדל"ן: במהלך השנים רכשה גרינברג לא מעט נדל"ן כולל בניין משרדים גדול בנמל תל אביב ושתי דירות בכיכר המדינה. אחת הדירות משמשת אותה למגורים והאחרת נרכשה לצורך הסבתה לאולפן צילומים. "מחירו הממוצע של מ"ר בכיכר המדינה הוא כ-4,000 דולר", אומר מנהל רי/מקס תל אביב, גדי אבישר. "דירה סטנדרטית ולא משופצת באזור עולה כחצי מיליון דולר, כשדירות גדולות ומושקעות יותר, נעות סביב ה-700 אלף דולר". השקעה גדולה קצת יותר השקיעה גרינברג בפרויקט מגורים חדש הסמוך לרחוב אבן גבירול במרכז תל אביב. על-פי פרסומים, השקיעה גרינברג בפרויקט כ-14 מיליון שקל, ואף הבטיחה לעצמה דירה בגודל 270 מ"ר בקומה החמישית, ששוויה מוערך בכ-2.5 מיליון דולר.

סגנון חיים: גרינברג, מעידים מקורביה, היא בעיקר טיפוס של משפחה. היא נוהגת לארח בני משפחה וחברים לארוחות גדולות בביתה, ומדורי הרכילות תופסים אותה לא מעט במשימות שמרטפות על הנכד. היא מקפידה לרוץ שמונה קילומטר מדי יום, ומרבה לבלות עם בן זוגה בתיאטרון ובמסעדות עממיות. אחת לחודש היא נוסעת לנופש במלונות קלאב בטורקיה, ושליטתה בשוק הקלאבים הזה, מעיד חבר, היא מושלמת.

אופציות: גרינברג, אומרים בעולם הפרסום גם אלה שאינם מחובבי הז'אנר, היא סיפור הצלחה גדול. "היא הפכה את עצמה למותג" אומר איש פרסום בכיר, ואחר מוסיף: "בעיני חלק ניכר מהציבור היא פשוט מכון התקנים". כמו שזה נראה מהצד, גרינברג לא מתכוונת לנוח על זרי הדפנה; בחודשים האחרונים היא הספיקה להקים חברה חדשה שתתמחה בפרסום באינטרנט, להשקיע בנדל"ן ולהכריז על מיזם חדש - הוצאת מדריך עסקים מומלצים (בינתיים רק באזור נתניה). "היא לא רק מותג, אלא גם אשת עסקים מעולה", אומר מנכ"ל ADMAN גינגי פרידמן. "פקפקתי בה בתחילת הדרך, אבל היא ניצחה".**

דף חשבון