שטראוס תפתח עשרות סניפים של מקס ברנר בארה"ב

חותמת את פעילות המותג מקס ברנר עם מכירות של 95 מיליון שקל והפסדים תפעוליים

כשנתיים לאחר שקבוצת שטראוס נכנסה לפעילות בארצות-הברית עם פתיחת הסניף הראשון של מקס ברנר בניו-יורק, מבקשת הקבוצה למנף את פעילותה בארה"ב על-ידי פתיחת עשרות סניפים של מקס ברנר בארה"ב בשנים הקרובות. כך נודע ל"גלובס". סניפים ראשונים נוספים צפויים להיפתח כבר בסוף השנה הנוכחית ובתחילת 2009. בנוסף, מבקשת הקבוצה להיכנס עם המותג לפעילות בשווקים בינ"ל נוספים.

מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה, גיורא בר-דעה, יהיה אחראי בתוקף תפקידו, בין היתר, על כלל פיתוח פעילות המותג בארה"ב. במקביל פועלת הקבוצה לגיוס מנכ"ל לפעילות הגלובלית של מקס ברנר, במקום אביטל רפאלי שפורשת בקרוב מתפקידה.

בינתיים רושמת פעילות המותג צמיחה לצד הפסדים תפעוליים: מכירות מקס ברנר רשמו ב-2007 גידול של 66% והסתכמו ב-95.7 מיליון שקל. עיקר הגידול במכירות מבוסס על פתיחת סניפים חדשים. ואולם, כלל פעילות הקבוצה במותג רושמת הפסדים. הפעילות בארה"ב בלבד רשמה ב-2007 הפסדים של 3.3 מיליון שקל.

לדברי החברה, ההפסדים התפעוליים נובעים בעיקר מעלויות פתיחה והקמה של סניפים חדשים, השקעות בתשתיות לחברה בארה"ב ובישראל ואי היוון עלויות שנצברו בתקופת הקמת סניפים. בקבוצת שטראוס מסרבים לחשוף את השורה התחתונה של כלל פעילות החברה אולם טוענים כי בהשוואה ל-2006, הפסדיה הצטמצמו. יצוין שברבעון הרביעי 2007 רשמו מכירות מקס ברנר צמיחה של 47% והסתכמו ב-27.2 מיליון שקל.

מקס ברנר הוא מותג פרימיום לשוקולד. קבוצת שטראוס נכנסה לפעילות במותג מקס ברנר לראשונה במהלך 2001 כאשר רכשה את המותג והפעילות מהמייסד, עודד ברנר. מוצרי המותג מיוצרים במפעל החברה בבית שמש והחברה מעסיקה כ-570 עובדים בארץ ובחו"ל.

רשת מקס ברנר מונה היום 23 סניפים כאשר 6 מתוכם בישראל והיתר בחו"ל. לרשת 12 סניפים באוסטרליה, 2 בארה"ב, 2 בפיליפינים וסניף אחד בסינגפור.

מרבית הסניפים מופעלים בידי זכיינים ורק 7 מהם בבעלות ישירה של החברה.

כלל פעילות המותג באוסטרליה שהחלה עוד בטרם רכשה שטראוס את המותג, נעשית באמצעות זכיין.

בקבוצת שטראוס החליטו להפסיק כליל את מתן הזיכיונות להפעלת סניפים של מקס ברנר וכל סניפיה החדשים של הרשת יוקמו בבעלות מלאה של הקבוצה.

"מטרת העל של המהלך העסקי היא יצירת מותג בינ"ל ואפילו גלובלי בתחום תענוג והנאה. כשאתה מפתח מותג, בוודאי בשנים הראשונות, אתה צריך שליטה מלאה בתהליך הפיתוח ובניהול כל היבט הנוגע ליצירת ערכי המותג ותקשורם", מסביר מנכ"ל קבוצת שטראוס, ארז ויגודמן.

עוד אומר ויגודמן: "באמצעות הבאזז שמקס ברנר יצר בניו-יורק אנחנו מגלים מודעות הולכת וגדלה למותג גם מחוץ לארה"ב, כמו למשל במדינות אסיה".