הזמר איציק קלה הורשע בהעלמת הכנסות מהופעות

מדובר ב-8 אירועים, בהם הוציא קלה חשבוניות בסכומים נמוכים יותר מהסכומים שקיבל בפועל; וב-5 אירועים, בהם קיבל תשלום במזומן מבלי להוציא חשבוניות

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את הזמר איציק קלה בעבירות מס הכנסה ומע"מ, בקובעו כי קלה העלים הכנסות מהופעות באירועים. מדובר ב-8 אירועים, בהם הוציא קלה חשבוניות על סכומים נמוכים יותר מהסכומים אותם קיבל בפועל; וב-5 אירועים, בהם קיבל תשלומים במזומן מבלי להוציא חשבוניות. זאת, בכוונה להתחמק מתשלום מס הכנסה ומע"מ. התיק נדחה ליולי לשמיעת הטיעונים העונש.

ביהמ"ש קבע כי קלה יצר קשר עם עדי התביעה וכי תיאם איתם את גירסותיהם. ביהמ"ש ציין את הקושי של עדי התביעה להעיד נגד קלה, שהוגדר כ"זמר מאוד אהוד ומפורסם בקרב העדה הכורדית", עד כדי כך שהעדים שינו את גירסותיהם במגמה להיטיב עם קלה, אף במחיר עיוות האמת.

ביהמ"ש דחה את טענות קלה ביחס לאכיפה בררנית וטענת הגנה מן הצדק, וקבע כי "התשתית הראייתית שהונחה מעידה כי קלה נהג באופן שיטתי, מתוחכם ומכוון, כמי שמנסה לשטות ברשויות המס בכל פעם בדרך אחרת. כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס".

עו"ד יוסי ארנון ייצג את קלה; עו"ד דוד פורר, לשעבר בכיר במחלקת המסים בפרקליטות המדינה וכיום עו"ד עצמאי בתחום המסים, ייצג את המדינה. (ת"פ 4071/05).