ליאור קצב: יש בידינו ראיות שטרם נחשפו המוכיחות כי א' ממשרד התיירות משקרת

"גם אנשי הפרלקיטות יודעים שיש סתירות ושקרים בגירסה שלה" ; פרקליט המדינה הקודם, ערן שנדר, העריך הבוקר כי כתב האישום החדש שיגובש נגד קצב יכלול גם סעיף אינוס ; עו"ד כנרת בראשי קוראת למתלוננות נגד קצב שלא להעיד בבית המשפט

"לצוות ההגנה של הנשיא לשעבר קצב יש ראיות חדשות, שטרם נחשפו, המוכיחות שגרסתה של א' ממשרד התיירות שקרית" - כך אומר אחיו של משה קצב, ליאור.

"גם אנשי הפרלקיטות יודעים שיש סתירות ושקרים בגרסה שלה, אבל יש בידינו הוכחות שטרם נחשפו וייחשפו בבוא היום שהיא משקרת", הבטיח הבוקר ליאור קצב בתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי, "א' אינה יכולה לטעון דברים שלא היו ולא נבראו, ואם היא תעשה כן, נוכיח שהיא משקרת".

קצב האח אמר הבוקר כי אחיו הנשיא לשעבר הוא קורבן ל"עלילה נוראית, שנועדה לפגוע בו ובמשפחתו, סחיטה של פקידות שפוטרו על-ידיו". הוא טען כי גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הגיע למסקנה הזאת, וכתב במפורש ש"המתלוננות שיקרו, סיפקו גרסאות סותרות שלא עמדו במבחן המציאות". "מזוז לא עשה טובה לקצב, אלא בחן את חומר הראיות ומצא שאין שם ולו ראיה אחת שתרשיע את הנשיא בהליך צודק", הסביר קצב.

בהתייחסו לעסקת הטיעון, שהנשיא לשעבר נסוג ממנה אתמול, רגעים ספורים לפני אישורה, אמר ליאור קצב כי "הוא נאלץ לחתום על ההסכם, ולא יכל לחיות איתו. הוא נסחט על-ידי גורמים, שלא אנקוב בשמם".

שנדר: כתב האישום החדש יכלול גם סעיף אינוס

פרקליט המדינה הקודם, ערן שנדר, העריך הבוקר כי כתב האישום החדש שיגובש נגד משה קצב יכלול גם סעיף אינוס. שנדר, שהיה מעורב בהחלטה לחתום על עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר, אמר בגלי צה"ל כי ככל הנראה, המסמך המתוקן יתבסס על מלוא הגרסה של המתלוננת א' ממשרד התיירות.

הפרקליטות תגבש בימים הקרובים כתב אישום חדש נגד הנשיא לשעבר, משה קצב. על-פי הערכות של גורמים בפרקליטות, כתב האישום החדש יתבסס על הטיוטה שהציג היועץ המשפטי לממשלה לפני יותר משנה - ויכלול גם סעיף אונס.

כתב האישום יוגש, ככל הנראה, לאחר חג הפסח. למרות היותו מבוסס על טיוטת כתב האישום מינואר 2007, עלולים אנשי הפרקליטות להיתקל בבעיה בהוכחת האישומים: תנאי העסקה השתנו בחודשים האחרוך, במהלך המאבק הארוך על העסקה בבג"ץ, ונציגי הפרלקיטות בעצמם פגעו באמינות המתלוננות.

"א' מבית הנשיא תעיד בבית המשפט, גם אם לא בשמחה"

שנדר הוסיף כי קצב עלול להיות בסופו של דבר זה שייפגע מהחלטתו לבטל את העסקה: "אני שותף לאלה הסבורים שייתכן מאוד שהוא הרע את מצבו. אני מניח שבאי כוחו של הנשיא מקצועיים מספיק כדי לא להגיד לו בוודאות שזה תיק של זיכוי, כפי שלא נשמע דברים הפוכים מהצד השני".

המתלוננת א' מבית-הנשיא, שחשפה את הפרשה ולא נכללה בעסקת הטיעון, פנתה ליועץ המשפטי מזוז בבקשה שיכניס גם את תלונותיה לכתב האישום החדש. יועצה, ניסים דואק, אמר בתכניתנו "נכון להבוקר" עם בן כספית כי על מזוז לפחות להיפגש עם המתלוננת נגד קצב, שכן כל עוד הוא אינו עושה זאת, "אין לו הכלים לקבוע אם המקרה התרחש או לא".

עורך-הדין זכריה שנקולבסקי, פרקליטה של המתלוננת ל' מבית הנשיא שנכללה בעסקת הטיעון שבוטלה, אמר כאן ב"בוקר טוב ישראל" שמרשתו תסכים להעיד בבית המשפט, אם תתבקש. "היא לא תעשה את זה בשמחה, אבל תעשה את זה ברצון. מי שדובר אמת יכול לעמוד בחקירה נגדית, גם אם זה לא נעים", אמר שנקולבסקי.

עו"ד בראשי למתלוננות נגד קצב: לא להעיד

עו"ד כנרת בראשי קוראת למתלוננות נגד נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שלא להעיד בבית המשפט. בראשי, ששימשה כפרקליטה של המתלוננת א' מבית הנשיא, אמרה בתכניתנו "עושים צהריים" עם יעל דן כי אסור להן להפוך לכלי-משחק בידי הפרקליטות.