תחקיר "7 ימים": משה ליפץ איים לחשוף את תעלולי ההפקה ב"הישרדות" - ונשלח לסוויטה במלון יוקרה בקריביים

עוד בתחקיר: בקרב ההישרדות בין נועם למולי באי המתים, בו נדרשו שניהם למצוא 5 צדפות אדומות, גילה מולי אחרי תום המשימה כי בערימה שלו היו רק 3 צדפות אדומות

תחקיר "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", שיתפרסם מחר (שישי), חושף בפרוטרוט את השיטות שבאמצעותן, כך טוען העיתון, "הוליכו שולל מפיקי התוכנית 'הישרדות' את הציבור שצפה בתוכנית הטלוויזיה המדוברת של ערוץ 10".

בכתבה, שזוכה לשער "7 ימים", עם כותרת חד-משמעית - "התחזות" - מובא דיווח מפורט של כתב "ידיעות אחרונות", אמיר שואן, שנשלח לאתרי הצילומים של "הישרדות" הישראלית, באיים הקריביים.

שואן מדווח, בין השאר, כי המתמודדים לא שהו כלל על איים, אלא במקומות מיושבים וכי סופק להם מזון רב על ידי ההפקה. עד כאן, לא חדש. בכתבה מתוארים, גם זאת לא בפעם הראשונה בתקשורת הישראלית, תעלולי ההפקה להותיר במרוץ מתחרים שנתפסו כמביאי רייטינג, ובראשם דן מנו.

אלא שתחקיר "7 ימים" כמה וכמה פרטים חדשים, שלא פורסמו עד כה. למשל, מתברר כי מושיק ליפץ, איש העסקים מסביון וחבר דומיננטי בשבט "סוואנה" בתוכנית, איים לחשוף את שקרי ההפקה ולפרסם אותם בתקשורת. בתגובה, כך נכתב בתחקיר של "7 ימים", שלחה אליו ההפקה בטיסה מיוחדת מישראל את יוצרת הסדרה, רווית מנדל-ליאור, וסיכמה איתו כי ישוכן במלון יוקרה בקריביים ושיהיה יו"ר חבר המושבעים בתוכנית.

תחקיר "7 ימים" מפרט שורה ארוכה של טענות נגד הפקת הישרדות. להלן עוד שתיים מהן:

* "אי המתים", בו שהה נועם רוב התוכנית, בכלל אינו אי אלא רצועת חוף ונועם זכה לאספקה שוטפת של מזון וסיגריות ולחברתם הצמודה של רופא, חובש ושוטר.

* בקרב ההישרדות בין נועם למולי ב"אי המתים", בה נדרשו שניהם למצוא חמש צדפות אדומות, גילה מולי אחרי תום המשימה כי בערימה שלו היו רק שלוש צדפות אדומות...

ראו גם: ביקורת מדיה / דורון אביגד:10 ביוהרה = 0 בהישרדות?